ZKC’19 2 wint overtuigend van rode lantaarn drager CSL 2.

Zaterdagavond trad ZKC’19 2 aan tegen CSL 2 uit Britsum. De laatste wedstrijd van de 1e helft van de zaal en belangrijke punten voor beide teams. ZKC’19 2 staat met vier punten uit zes wedstrijden op een gedeelde zesde plek met KZ. CSL 2 staat met één punt op de zevende en laatste plek. Vorige week wist CSL hun eerste punt te pakken tegen KIOS uit Ruinerwold 19-19. Voor ZKC’19 2 vandaag de taak om CSL geen hoop te geven op een eventueel puntje.

ZKC’19 2 begon goed aan de wedstrijd en wist meteen twee doelpunten op rij te maken via Maarten Feenstra en Willem-Jan Wemmenhove die samen met Lina Ijmker en Marlies Berghuis het eerste aanvalsvak vormden. CSL gaf echter meteen antwoord en scoorde vier doelpunten achter elkaar 2-4. ZKC’19 was even uit het veld geslagen maar wist de achterstand weg te poetsen middels twee doelpunten van Maikel Vos 4-4. Maar hier liet ZKC’19 het niet bij, en wist in korte tijd maar liefst zes keer achter elkaar te scoren 10-4. Dit was meteen de nekslag voor CSL 2. ZKC’19 bleef in de aanval de goede dingen doen waardoor ze lekker in de wedstrijd kwamen en bleven. Verdedigend zaten de ZKC-ers CSL op de huid, wat het voor CSL moeilijk maakte een goede aanval op te zetten. Er werd vanaf dit moment om en om gescoord waardoor er gerust kon worden met een stand van 13-8.

In de rust wees Steve Green zijn team erop nu door te gaan met het vertoonde spel van de eerste helft en nu niet te verslappen. CSL zal zich nog niet gewonnen geven en zal door knokken om wellicht nog een puntje te kunnen pakken. Het was de taak van ZKC’19 om het gemaakte verschil te behouden en het liefst te vergroten.

CSL wist na de rust als eerste de korf te vinden en zette de score op 13-9. Het vak met Nick ten Kate, Maikel Vos, Lotte van Middelaar en de uitstekend spelende Rosalie van Egten mocht aanvallen. Laatst genoemde wist een strafworp te verdienen die verzilverd werd door Maikel Vos 14-9. Ondanks het goede spel van ZKC’19 wisten ze in het eerste deel van de tweede helft het gat niet groter te maken dan vier doelpunten. Het verschil van vier punten bleef staan tot 19-15. Het 19e doelpunt werd gemaakt door Lina Ijmker die vandaag voor maar liefst zeven doelpunten verantwoordelijk was. Vijf uit eigen hand en twee verdiende strafworpen. Gelukkig kwam ZKC’19 in het tweede deel van de tweede helft toch nog los en scoorden viermaal op rij. Waaronder een magnifieke one- hander van Willem-Jan Wemmenhove wat de stand op 22-15 zette. CSL wist dat de wedstrijd gespeeld was en ze zonder punten naar huis zouden moeten gaan. Bij ZKC’19 kregen de wissels ook nog speelminuten, Dion Scholing, Jolein Ubels, Larissa Hoorn en Koen Kamphuis kwamen in het veld. Waarbij Larissa Hoorn en Jolein Ubels allebei nog een doepuntje wisten mee te pakken. De goed leidende scheidrechter E . van der Linde floot af bij een eindstand van 24-17.

ZKC’19 2 staat nu met zes punten op de zesde plek, KZ staat met een wedstrijd minder met vier punten op de zevende plek. Volgende week zal de eerste return plaatsvinden tegen SCO 3 uit Wolvega die met 9 punten de ranglijst aanvoert. De vorige wedstrijd tegen SCO werd ondanks een erg goede wedstrijd van de ZKCers nipt verloren met 18-21. ZKC’19 2 zal volgende week minstens zo’n goede wedstrijd op de mat moeten leggen willen ze kunnen stunten tegen de koploper.

Voor ZKC’19 scoorden: Maarten Feenstra 5 w.o. 2 strafworpen Lina IJmker, Maikel Vos 5 w.o. 2 strafworpen van Rosalie van Egten en Nick ten Kate, Lina Ijmker 5, Willem-Jan Wemmenhove 2, Lotte van Middelaar 2, Nick ten Kate 2 en Rosalie van Egten, Larissa Hoorn en Jolein Ubels alle 1.