ZKC’19 4 laat punten liggen in Leeuwarden.

ZKC’19 4 vertrok einde ochtend richting Leeuwarden om daar een balletje te gooien. Helaas moesten wij die kant op vertrekken zonder  Nilton en Evert ivm ziekte, Mark had pappadienst.  Gelukkig wilde Carel wel mee als wissel. Met wat puzzelen kwamen wij  tot een opstelling op de vrijdag avond training

Maar zoals gewoon voor de wedstrijd toch even een kleine aanpassing. Guus  net terug van vakantie begon op de bank als coach en Carel in de basis, dit samen met Martijn, Lisanne en Janita die de aanval vormde. In de verdediging startte Wouter, Eddie, , Nienke en Dianne. De  bankzitters Marjolein, Hilde en Trudie.

Na een snelle score van Leeuwarden kwam het 4e van ZKC’19 terug met een klein kansje van Carel op 1-1.  Hierna ging het lang gelijk op tot dat Leeuwarden een gaatje van 2 forceerde met de stand 5-3 met als rust 5-5.

In de pauze gaf de coach aan dat het nog niet zo verkeerd ging en dat wij met z’n allen meer moesten bewegen.  Eddie en Wouter hadden lange heren tegen over zich die ze aardig onder controle hadden maar wel elk schot mee zaten te kijken. Ook was het schot bij iedereen nog niet optimaal.

Na de rust  werd eigenlijk meteen duidelijk dat ZKC’19 4 niet in de wedstrijd zat door geen aanvallende acties, te kort schieten of helemaal mis. Hierdoor liep Leeuwarden snel uit naar 10-5.  Na in totaal 10 scores tegen te hebben gehad met een stand van 15-5, score Carel als laatste een strafworp en de scheidsrechter floot af.

We misten passie, strijdlust en met name scorend vermogen bij deze wedstrijd. Het was kort zegt bagger. Met 5 van de 6 scores wil ik Carel erg bedanken dat hij mee is geweest. Op naar de volgende wedstrijd en hopelijk vergeten we deze snel.  Volgende week treden we aan met hopelijk iedereen weer fit, tegen De Pein 2 om 11:30 in de sporthal in Zuidwolde.