ZKC’19 2 pakt belangrijke punten tegen KZ/Thermo4U 4

Na een moeizame start in de zaal, slechts 2 punten uit 4 wedstrijden, komen nu de belangrijkste wedstrijden om punten te gaan pakken. Komende 3 wedstrijden, waaronder vandaag, moeten gewonnen worden om een veilige positie vast te stellen in het kader van handhaving in de reserve 1e klasse.

Beide ploegen troffen elkaar al eerder, namelijk tijdens het veldseizoen. Toen bleek KZ/Thermo4U duidelijk een maatje te groot en werd het een ware afslachting. ZKC’19 had zeker iets recht te zetten en wist ook dat deze ploeg te pakken was.

ZKC’19 begon in de aanval met Maarten, Willem Jan, Jolein en Lina en wisten gelijk de voorsprong te pakken door doelpunten van de dames. Het moest een wedstrijd worden van de dames en deze lieten zich gelijk goed zien. Anders dan andere wedstrijden was het ZKC die vanaf de 1e minuut scherp was en de voorsprong wist te pakken, 2-0.

In de verdediging begonnen Nick, Dion, Rosalie en Larissa. Ze kregen te kampen met een goede schutter en moesten alle zeilen bijzetten om deze heer uit te schakelen.

De eerste 20 minuten bleef ZKC de juiste mensen uitspelen en zorgde het voor een comfortabele 9-6 voorsprong. Hierna kende de groep, met name verdedigend, een dipje en lieten ze KZ terugkomen, ruststand 11-11.

Coach Steve liet weten dat we de eerste 20 minuten een goede pot lieten zien en dat we dat weer moeten oppakken. Nog nadrukkelijker de dames uitspelen en verdedigend de heren uitschakelen was de opdracht voor de tweede helft.

ZKC kwam goed uit de kleedkamers en zorgden meteen voor het verschil van twee doelpunten, 13-11. Toch liet KZ zich niet kennen en scoorde 4x op rij. Nick moest het veld verlaten, bleek na eigen zeggen kracht te missen, Tom was zijn vervanger. Een aanvallende impuls dat is wat dit vak nodig bleek te hebben. Ook Lotte werd in het veld gebracht, voor een goed spelende Rosalie. Ze bewees haar aanvallende kwaliteiten meteen en bracht ZKC weer naast KZ, 16-16.

Een spannende slotfase brak aan, waarin coach Steve nog een troef wist te brengen. Marlieke kwam in het veld voor Larissa, om wederom aanvallend het verschil te maken. Direct wist ze zich belangrijk te maken voor de ploeg door 2 doelpunten te scoren. Hierdoor kon ZKC rustig de wedstrijd uit gaan spelen, wat resulteerde in een mooie overwinning, 23-21.

Wij bedanken onze wissels en natuurlijk het geweldig meelevende publiek!

Volgend weekend staat er een uitwedstrijd op het programma tegen Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 3, die met 1 punt meer boven ZKC staat. Wederom een belangrijke wedstrijd!

Doelpuntenmakers ZKC’19: Lina (6), Rosalie (3), Lotte (3), Jolein (2), Larissa (2), Marlieke (2) en Willem-Jan (2), Nick (1), Dion (1), Tom (1).