ZKC’19 4 wint na spannende wedstrijd van koploper WSS 3

Na de winst op Vitesse vorige week was het deze week tijd om te strijden tegen de koploper, WSS 3. De aanval begon met Nilton, Martijn, Janita en Trudie en in de verdediging stonden Evert, Guus, Marjolein en Lisanne. Op de bank zaten Edward, Wouter en onze gastspelers Aniek en Karin.

De wedstrijd werd geopend door afstandschot van Nilton, hierna volgde al snel een doelpunt tegen. Guus en Evert zorgde voor een kortdurend verschil van 2 punten. Tot de stand van 5-4 bleven wij voorstaan. Door kleine onenigheid tussen beide teams en de scheidsrechter was er een korte time-out. Na de time-out waren wij onze scherpte even kwijt, hierdoor kwam WSS voor te staan met 6-7. Gelukkig herpakte wij onze wedstrijd; door een stip van Nilton, een mooie doorloopbal van Guus en een afstandschot van Aniek gingen wij met voorsprong de rust in; 9-8.

De tweede helft bleef spannend, van beide kanten werd er door afstandschoten gescoord. Marjolein verliet begin tweede helft het veld voor Karin, die haar kansen gelijk benutte; 10-9. Echter volgde er gelijk een tegengoal. Andere gastspeelster Aniek zorgde ervoor dat er een gat geslagen werd. Door twee mooie afstandschoten kwamen wij voor te staan met 12-10.  Helaas bracht WSS het weer op 12-11, door schoten van Karin en Nilton werd het gat vergroot naar 14-11. Hierna scoorde WSS nog eenmaal. Door de laatste twee schoten van Guus en Karin werd de wedstrijd uiteindelijk bepaald; een mooie uitslag van 16-12.

Een zeer mooie uitslag waar het vierde trots op mag zijn, een overwinning waar hard voor gevochten is. Speciale bedankje aan de super spelende gastspeelsters Aniek en Karin, die samen voor 6 goals hebben gezorgd. En tot slot nog scheids Henk, coach Mark en supporters heel erg bedankt!