Het vierde pakt eerste punten van het zaalseizoen na een spannende wedstrijd in Beilen.

Vandaag reisden de vedettes van 4 af naar Beilen in een poging de eerste punten van dit zaalseizoen te pakken. We wisten niet goed wat we konden verwachten van deze ploeg, die voor aanvang nog 2e stond, dus was het plan gewoon om er vol voor te gaan. In de aanval begonnen Guus, Eddie, Nienke en Lisanne. Het verdedigende vak bestond uit Mark, Martijn, Janita en Hilde. Op de bank zaten speler/coach Evert, Wouter, Nilton en gastspeelster Marije. Verder hadden we support van de geblesseerde Trudy, Bram, Dyon en Niels.

De start van de wedstrijd was niet denderend, maar toch wist Eddie ons al direct op 0-1 voorsprong te brengen met een afstandsschot. Helaas voor ons scoorde Vitesse daarna en werd de stand weer gelijk. Zo ging het een hele tijd gelijk op, totdat Vitesse met 2 punten voor kwam te staan. Met goede aanwijzingen van de coach vocht ZKC zich terug en werd de rust bereikt met een stand van 8-9.

In de rust werden we flink toegesproken door Evert, zodat we scherp aan de tweede helft begonnen. Marije kwam er in voor Janita en Nienke moest haar plekje aan Janita afstaan, die in het andere vak weer terug kwam. Nilton werd vlak na rust in het veld gebracht, waardoor Martijn op de bank terecht kwam. Al gauw scoorde Janita een afstandsschot waardoor het 4e op twee punten voorsprong kwam. Toch bleef het spannend, want Vitesse scoorde ook en het verschil bleef een tijd hangen op 1 punt in ons voordeel.

Guus scoorde na een aantal missers van dichtbij eindelijk een klein kansje en gaf daarmee het omslagpunt aan. Er volgden nog doelpunten van Hilde, Mark en Guus en zo werd de stand 10-16 in het voordeel van de Zuidwoldigers. Wouter mocht nog op de plek van Eddie spelen en in de laatste minuten maakte Vitesse nog twee doelpunten. Zo kwam de eindstand op 12-16.

Het vierde mag tevreden terug kijken op deze winst. Er kan gesproken worden van een echte teamprestatie en zo'n overwinning geeft weer goede moed voor de komende wedstrijden. Nogmaals speciale dank aan coach Evert, gastspeelster Marije en de supporters!