Afgelopen zaterdag avond reisde het 3e af naar Zuidlaren voor de uitwedstrijd tegen Ritola 2. Omdat Ritola 2 ook op het veld bovenin de reserve 2e klasse meedoet gingen we van te voren al uit van een lastige wedstrijd. Aangezien de wedstrijd binnen 24 uur na de training zou worden gespeeld werd er op de training al wat rustiger aan gedaan. Tenminste dat begrepen we achteraf…

In de aanval begonnen Karin, Do, Mark en Adriaan. In de verdediging Manouk, Karyn, Remco en Carel. Bart en Janice waren niet mee, Bart Jan en Nadine begonnen op de bank. Na een motiverende toespraak van Karyn mochten we het veld in.

Ritola 2 bleek een jonge fitte ploeg die fel begon en direct vanaf het begin met scherp schoot. Wij begonnen zelf te afwachtend en daardoor waren de eerste 5 doelpunten voor de thuisploeg. Vooral vanuit het achterveld waren ze zeer effectief. Na die eerste 5 punten begonnen we mee te scoren maar niet voldoende om Ritola bij te houden. Wel bleek in het 2e deel van de eerste helft dat er wel degelijk mogelijkheden waren. De ruststand was 13-6.

In de 2e helft bleef het speelbeeld gelijk aan dat van het 2e deel van de eerste helft. De doelpunten vielen over en weer. Bart Jan kwam in het veld voor Mark en Nadine wisselde met Karyn.

De eindstand was 23-18. Of was het nou 24-18? Hoe dan ook, de 2e helft en het 2e deel van de eerste helft gaven hoop voor volgende wedstrijden.

Komend weekend komt Quick21, de andere zaterdag ploeg in onze poule op bezoek in Zuidwolde. Voor ons aan gaat de A1 tegen Mid-Fryslan/Jansma Burdaard voor de 2e overwinning en behoud van de 1e plek in de poule!

Hoe kan de zaterdag avond beter beginnen dan  met een paar uurtjes korfbal kijken? De A1 speelt om 19:05 en het 3e om 20:20.