Het vlaggenschip van ZKC’19 trad in Zoetermeer aan tegen Phoenix. Duidelijk was dat de terugkeer in de eerste klasse een zware zou worden. Phoenix eindigde de eerste helft van de veldcompetitie met een tweede plek, ZKC deelt de eerste plek in de tweede klasse op het veld.

In de eerste minuten werd meteen duidelijk dat het een fysieke wedstrijd zou worden. Phoenix ging er vol in wat leidde tot harde duels. De scheidsrechter liet veel toe, waardoor het er steeds harder aan toe ging. Tot 5-6 ging het gelijk op, maar doordat er verdedigend te weinig druk werd gegeven en aanvallend teveel passfouten werden gemaakt kon Phoenix uitlopen. Het verschil werd vier doelpunten en dit veranderde niet tot de rust: 17-13.

In de rust vertelde trainer/coach Martin Kamphuis dat er zeker nog wat te halen viel en dat er gevochten moest worden voor elke bal. Alleen op deze manier zouden er nog punten gewonnen kunnen worden.

In de tweede helft werd de wedstrijd nog fysieker, tot aan het onsportieve toe. Een gele kaart voor een Phoenix-heer zette de toon, die de gehele tweede helft voortgezet zou worden. De voorsprong van Phoenix werd vergroot omdat er met scherp van afstand werd geschoten. Met hetzelfde scoreverloop als de eerste helft werd het verschil verder niet groter of kleiner.

Toen de wedstrijd al gespeeld was (28-20) zorgden een aantal opstootjes nog voor een slechte sfeer. De scheidsrechter had de wedstrijd niet onder controle en het Zoetermeerse publiek liet fel van zich horen na elke beslissing.

Beide ploegen scoorden nog een aantal keer wat de eindstand bracht op 34-25. Al met al was dit een groot leermoment dat in de rugzak van de jonge formatie gaat. Volgende week staat een thuiswedstrijd Kios uit Ruinerwold op het programma, iedereen is van harte uitgenodigd de Zuidwoldigers aan te moedigen om 14:30 in Zuidwolde.

Doelpuntenmakers;
Marlieke Krikken 2x