De eerste competitie wedstrijd van de A1. Na 3 weken hard trainen en ons nieuwe spelletje te oefenen had de A1 er veel vertrouwen in. Op het veld hadden we 13-11 verloren maar ons spel is heel erg verbeterd.

In de basis stonden aanval: Leon Vos, Brun Tiggelaar, Eva Heidema en Margriet Tissing verdediging: Daniel Vos, Hylke van den Boomen, Naomi Heidema en Aniek Steenbergen.

We kregen in de voorbespreking te horen van Mark van den Hof dat we op de bal moesten verdedigen en veel druk geven en aanvallend rustig spelen. En dat deden we dus ook verdedigend begonnen we sterk maar na 1 vrije bal stond het 1-0. Aanvallend liep het op het begin van de wedstrijd niet helemaal lekker. Maar na een truc bal van Leon en Margriet kwamen we van de 0 af. Vlak daarna scoorde Daniel er 4 Leon 2 Eva een mooi afstandsschot en Brun een strafworp. Na 15 minuten werd Hylke gewisseld voor Yvar. In de rust stond het 3-10

In de 2de helft scoorde Margriet, Daniel, Leon 3 keer, Aniek 2 keer en Brün. Toen stond het 7-18 we stonden ruim voor dus kon er gewisseld worden Lars kwam er in voor Brün en Linda voor Naomi. De eindstand was 14-23.

Met nog wat verbeterpuntjes gaan we door naar volgende week. Dan spelen thuis we tegen Mid-fryslän. Tot daar!

Scores: Daniel (7x), Leon (7x), Brun (2x),Yvar (1x), Aniek (2x), Eva (2x), Margriet (2x)