ZKC'19 A1 begint zaalseizoen met overtuigende overwinning

De A1 mag na een goed veldseizoen de warme zaal in, waar wordt gestreden om de eerste punten in de competitie. Voor de nieuwe A1, die dit seizoen in de zaal en op het veld uit komt in de 1e klasse, was het veldseizoen eentje waar ontwikkeling centraal stond. Met een nieuw spelletje en nieuwe spelers was het doel vooral beter worden en op elkaar ingespeeld raken. Ondanks slechts één overwinning (bekerwedstrijd KIOS), is het team gegroeit als collectief en zijn spelers individueel vaardiger geworden.

Zaterdag 10 november kwam deze groeilijn eindelijk ook tot uiting in de score. Met de twee nieuwe spelers; Hylke van de Boomen en Margriet TIssing, werd aangetreden tegen It Fean A1. Deze ploeg staat bovenaan de 2e klasse op het veld, wat op papier een gelijkwaardige ploeg is.

Toch was het de thuisspelende vereniging It Fean welke met zuivere schoten al snel 4-0 voorstond. Middels een actie van Naomi Heidema welke in een strafworp resulteerde kwam ZKC'19 van de 0 af, score door Daniel Vos. ZKC'19 kwam meer en meer in de wedstrijd. Door scores van Leon Vos, Aniek Steenbergen en Daniel Vos (2x) kwam ZKC'19 op 5-5 voor het eerst weer gelijk. Tot aan de rust wat het stuivertje wisselen met ruststand 8-8 (Daniel Vos 2x, Eva Heidema).

In de rust gaven coaches Melissa Rijstenberg en Mark van den Hof aan dat er goed gespeeld werd, maar verdedigend meer pressie gegeven moest worden. Het snelle aanvalsspel met veel bewegende spelers ging al heel goed, maar schoten moesten zuiverder en de assist werd te weinig gezocht.

De tweede helft die volgde was misschien wel de beste helft die de A1 dit seizoen heeft laten zien. Door drie snelle scores van Margriet Tissing (2x) en Aniek Steenbergen werd er een gat van twee geslagen, 9-11. Door uitstekend spel van de dames (inclusief wissel Estelle Coelingh) wisten de heren tot scores te komen. De broeders Vos wisten met beide twee goals een gat van 4 te slaan, waardoor ZKC'19 echt vrijuit kon spelen. Door goed spel, dominante verdedigingen en hoog rendement wist ZKC'19 overtuigend te spelen. Door sores van Estelle Coelingh, Naomi Heidema, Yvar de Weerd en Leon Vos wist ZKC'19 de voorsprong in stand te houden. Het einde stond in het teken van Daniel Vos. Met nog 4 goals wist hij de eindstand op 18-23 te brengen, waardoor zijn persoonlijk totaal deze wedstrijd op 11 eindigde.

Met deze opsteken kijkt de A1 met goede moed naar komend zaalseizoen. In de 1e klasse zal het wederom moeilijk worden, echter is dit de best mogelijke leerschool voor de A1 waar zij super veel zin in hebben.

Tot langs de lijn!

Scores ZKC'19: Daniel Vos (11x, w.o. 2 strafworpen), Leon Vos (4x), Aniek Steenbergen, Margriet Tissing (beide 2x), Eva Heidema, Naomi Heidema, Yvar de Weerd, Estelle Coelingh (allen 1x).