In de vroege uurtjes op deze zonovergoten maar koude zondagochtend mocht ZKC 4 zich naar Oostwold verplaatsen. De laatste wedstrijd van het buitenseizoen stond op de planning, en deze werd, net als de openingswedstrijd, gespeeld tegen OWK 3.

Bij aankomst was, tot schrik van een aantal van ons, meteen duidelijk dat het weer veel lopen werd.  Dit i.v.m. het grote veld dat OWK nog heeft liggen. Na een verwarmend kopje koffie bereidde ZKC 4 zich voor op de wedstrijd. Het was voor ons belangrijk om vertraging in het spel te brengen, de heren van OWK voor te verdedigen en de dames van OWK ten alle tijden te volgen. Dit werd ons goed in de oren geknoopt tijdens de voorbespreking door coach Remko.

Op het veld begonnen in de aanval de heren Guus en Carel samen met Jolein en Lisanne. Mark, Edward, Marjolein en Nienke mochten de verdediging als eerste verzorgen. Als wissels hadden we Nilton en Janita.

We kwamen in de eerste helft al gauw 3-0 achter te staan, maar we lieten ons hierdoor niet uit het veld slaan. Jolein liet wel eventjes zien hoe het moest en scoorde het eerste doelpunt voor ZKC. Manlief wilde niet achterblijven en scoorde het tweede doelpunt, zo kwamen we met 3-2 toch nog dichtbij. Daar was OWK het alleen niet helemaal mee eens en zij scoorden nog 4 doelpunten voor de rust. We zijn de rust ingegaan met 7-3.

Coach Remko vond ons verdedigend spel hartstikke goed gaan, maar aanvallend waren er wel wat verbeterpuntjes. We waren in ieder geval niet van plan om weer een dikke nederlaag te ondergaan zoals in de eerste wedstrijd tegen OWK.

In de tweede helft kwam Janita er in voor Nienke. Guus strafte al die doelpunten van OWK meteen even af door vrij snel te scoren. Vlak daarna deed Jolein hetzelfde. OWK dacht daar anders over en zij maakten weer 3 doelpunten achter elkaar. Dit maakte binnen no time 10-5.

OWK scoorde nogmaals 3 keer en Guus heeft er toen ook nog twee gemaakt. Halverwege de tweede helft werd Edward eruit gehaald voor Nilton, dit was geen slechte keuze want hij scoorde er 2. Inmiddels stond de stand al op 13-9.

Eindstand op deze zondag was 14-9.