Na krappe winst in de bekerwedstrijd afgelopen donderdag op Kios. Moest de A1 het nu in de hitte opnemen tegen Ritola.

In de allereerste aanval werd al gescoord door ZKC, maar Ritola stormde er al snel overheen door vijf doelpunten te scoren. ZKC komt nog langszij Ritola met 7-7, maar moet met rust toch nog tegen een 7-10 achterstand aankijken. Ondanks de 7 doelpunten waren de aanvallen toch nog niet helemaal goed, want door het strooien van vrije ballen en strafworpen van de scheids werden 4 van de 7 doelpunten gemaakt uit deze standaard situaties.

In het begin van de tweede helft werd er wat over en weer gescoord, 11-13. ZKC knokte zich door de hitte heen en kwamen bijna weer langszij Ritola, 14-15. Maar helaas begon Ritola ook weer aan te dringen en vanaf daar liepen ze uit tot 15-20. Door middel van een strafworp maakte ZKC nog een ere-treffer om de wedstrijd met 16-20 te eindigen.

De A1 speelde een goede en sterke wedstrijd, er werd gelukkig weer veel gescoord (wat veel ontbrak de laatste wedstrijden) en Brun wist zijn stippies er weer in te leggen. Volgende week reizen we af naar Gorredijk waar er een kans is om onze eerste puntjes binnen te halen.