Afgelopen zaterdag was de kampioenswedstrijd tegen KORU D1 in Uffelte. Van ons team waren we met Myrthe, Aline en Myron. Twee andere teamgenoten konden helaas niet meedoen. Gelukkig konden Koen en Carlien invallen.

We moesten al om 9.00 uur spelen en waren nog niet echt uitgeslapen want na het eerste kwart stonden we met 1-0 achter. In het tweede kwart kwamen we sterk terug want na een 2-0 tussenstand stonden we aan het einde met 3-7 voor! Koen scoorde 3 keer. Twee keer met een mooie doorloopbal en met een mooi afstandschot. Myron scoorde twee keer. Eén onder de korf en met een 3m afstandschot. Aline en Carlien scoorden ook allebei een keer met een 3m afstandschot. Rust!

In de rust gaf Carel, onze coach, de tip om de counter van de tegenstander beter te verdedigen.

Dit ging goed want in het derde kwart kwamen we met 3-9 voor te staan door twee afstandschoten van 3m door Aline en Carlien. Daarna kwam KORU met twee puntjes terug, 5-9. Koen scoorde nog met een mooi afstandschot vanaf 5m en zo was het 5-10. Het laatste kwart scoorde Carlien onder de korf. Daarna kwam KORU nog sterk opzetten met drie punten. Eindstand 8-11. Kampioen!

We waren heel blij!!! We kregen een medaille van de club en Larissa, onze trainer, had roomsoesjes voor ons meegenomen om het kampioenschap te vieren. Super lekker!

Groetjes, Myron