ZKC’19 4 laat zich kaas van het brood eten in Leeuwarden:  10-9  (rust: 5-5)

Leeuwarden – Zondag reisde ZKC 4 naar de Friese hoofdstad om aan te treden tegen de nummer 7 op de ranglijst: Leeuwarden 2.  De Friezen hadden tot vandaag 2 punten verzameld, Zuidwolde had er 4. Een echt vierpuntenduel derhalve. Bij winst kon ZKC 4 erg goede zaken doen richting handhaving. Het liep allemaal anders in de Friese zon.

Guchard Rumpt, Nilton Benedictus, A2-speelster Linda Benning en Marjolein Kloeze vormden de 1e aanval. Edward Prins, Remko Wemmenhove, Lisanne Schalk en de jarige Janita Krikken (‘happy birthday to you!’) waren de eerste verdedigers. Carel Funke, Mark Kleine, Martijn Schalk en Karin Benning (AR en speelster van ZKC 3) waren samen het wisselkwartet.

We hoeven niet veel woorden vuil te maken aan deze wedstrijd. Op het veld met grote afmetingen speelde ZKC een erg matige wedstrijd. Geen geoliede aanvallen, geen strakke combinaties, een matig afstandschot en te weinig pit in de duels. Kortom: een niet zo mooie korfbalmiddag.

Het begin was veelbelovend. Nilton prikte direct van ver raak: 0-1. Tot de rust golfde het spel op en neer. Geen van beide teams speelde sprankelend. De rust werd bereikt bij 5-5.

Direct na rust kwamen Carel Funke (voor Nilton Benedictus) en Karin Benning (voor Marjolein Kloeze) erin. ZKC 4 begon goed aan de 2e helft en kwam op 5-7. Tot 6-8 behield ZKC 4 het initiatief en ook Leeuwarden wisselde volop (o.m een speler uit hun 1e). Mark Kleine was inmiddels Guus Rumpt komen aflossen; Guchard kwam later in het andere vak er weer in voor Edward Prins.

Leeuwarden rook puntenwinst en zag een worstelend ZKC 4 de voorsprong verspelen. Na 8-8 denderden de Friezen door naar 10-8, terwijl ZKC’19 wel wilde maar het er vandaag niet in zat. Nog enkele wanhoopspogingen om toch de gelijkmaker te scoren, mislukten helaas. Scheidsrechter Blauw floot af bij een eindstand van 10-9.

Volop stof om over na te denken hoe we weer beter voor de dag kunnen komen de komende tijd. Nu gaan we eerst genieten van een vrij weekend.

O ja, de 9 scores kwamen van: Janita Krikken (3), Guchard Rumpt (2), Edward Prins, Remko Wemmenhove, Karin Benning en Nilton Benedictus.