ZKC’19 A1 sluit het seizoen winnend af

Zaterdagmorgen stond de jeugdige formatie alweer klaar om af te reizen naar Zwolle. Daar wachtte Oranje-Zwart A1, een tegenstander uit de onderste regionen. Het kwik steeg deze ochtend tot 28˚C. De A1 had vandaag de taak om aan haar sportieve plicht te voldoen en eerdere wedstrijden tegen de Zwollenaren wezen uit dat ZKC nooit veel moeite heeft gehad met dit team. Vandaag worstelde ZKC ook meer met zichzelf dan met de tegenstander. Lees hieronder het verslag en afsluitend nog een dankwoordje voor hen die zich aangesproken voelen ?.

ZKC startte meteen sterk, de eerste aanval met Tom, Daniël, Eva en Elske wist dit om te zetten in een doelpunt. Tom knalde naar binnen en gunde Daniël de korte kans. Oranje-Zwart (OZ) reageerde meteen: 1-1. De jonge ploeg uit Zuidwolde hoopte vandaag haar doelsaldo weer flink op te krikken en dat lukte aardig. Vanaf de 1-1 begon een behoorlijke reeks. Vooral de doorbraak bleek een goede manier om tot scoren te komen. Door drie doorloopballen (Leon, Hessel en Elske) en twee stippen kwam ZKC op een 1-6 voorsprong. De doorloopbal van Hessel is wel noemenswaardig: hij rondde de kans met één hand af, van een metertje of 3. Leon noteerde daarna zijn tweede doelpunt, ditmaal van afstand. Tom bleek het laatste doelpunt van deze reeks te maken: 1-9.Hierna volgde een lange doelpuntloze periode. Het vak met Hessel, Leon, Suzan en Naomi kon plots de korf minder goed vinden, ondanks goed verdedigen kon het andere vak helaas niet anders dan twee doelpunten toestaan. Direct na de vakwissel liet Daniël zien hoe het moest, met een afstandsschot bepaalde hij de ruststand: 3-10.

Het zo regelmatige genoemde bravoure en gogme ontbrak deze ochtend. Remko wees zijn spelers hierop en probeerde direct na rust het spelbeeld wat te veranderen met een wissel. Nadine betrad het veld voor Naomi. OZ kon doormiddel van afstandsschoten nog redelijk bij blijven. Tom schoot zijn tweede van de middag raak: 6-12. Kort daarna vond er een tactische wissel plaats. Susan nam de plek in van Elske, waarna Elske in het andere vak Suzan afloste.

Heftig lichamelijk contact leidde dan toch eindelijk tot een vrije bal, Elske bracht via een vrije bal de stand op 7-13. Na een doelpunt van Daniël ging het in beide vakken eindelijk weer wat lekkerder lopen. Via twee doelpunten van Elske (vrije bal en afstand) werd de score uitgebreid: 8-16. Daniël maakte zijn zesde doelpunt en bepaalde daarmee de eindstand. De 8-17 winst betekent de 18e overwinning op rij voor de ploeg van Nick en Remko. En dat niet alleen: voor vijf spelers was dit de laatste wedstrijd in de A1.

Hessel, Tom, Nadine en Elske gaan door naar de senioren en Suzan beëindigt haar korfbalcarrière. Deze spelers werden na de wedstrijd verrast met een prachtig fotolijstje met de kampioensfoto’s, een bloemetje en een echte korfbalbidon. Na een korte speech van Remko was het dan echt over voor deze spelers, zij kunnen met een geweldig gevoel terugkijken op hun periode in de A1. Met als hoogtepunt natuurlijk de afgelopen twee kampioenschappen.

De spelers van de A1 willen via deze weg nog graag het publiek bedanken dat ons bij uitwedstrijden soms in groten getale is nagereisd en het team in moeilijke fases hielp. Denk nog maar eens terug aan de 8-10 overwinning op HKC in de thuishal, het was een moeizame wedstrijd maar de trommels, het geschreeuw, het geklap en af en toe het zwijgen gaf de doorslag. Vanaf dat moment nam ZKC in de zaal de koppositie over en zij zou deze nooit meer loslaten. Deze titels zijn er voor ons allemaal!

Bedankt en tot ziens langs de lijn!

Scores: Daniel (6x), Elske (4x), Hessel, Tom, Leon (2x) en een bonusdoelpunt voor Brûn, al speelde hij niet vandaag.