Koploper ZKC’19 3 schakelt concurrent Wêz Handich/DOW 2 uit

Zuidwolde (Dr.) – Koploper ZKC’19 3 ontving vandaag het lastige WH/DOW 2 (Rottevalle/Eastermar). De Zuidwoldigers verloren dit veldseizoen slechts eenmaal, uitgerekend tegen de ploeg van vandaag. WH/DOW 2 is een jonge en fysiek fitte korfballende ploeg, waar wij het in Friesland enorm moeilijk mee hadden.De koppies stonden dan ook strak in het ZKC-kamp. Het doel was om de nummer drie van de ranglijst uit te schakelen voor het kampioenschap.

WH/DOW 2 opende fel met 0-1. In de eerste helft worstelde ZKC 3 met het schot en het afronden van de kansen. Zo ontspon zich een spannend duel dat tot 3-3 gelijk opliep. Scores ZKC’19: Carel Funke tweemaal (strafworp Evert Krikken en afstand) en Remko Wemmenhove (strafworp Dominique Traanman). Hierna leek ZKC een gaatje te slaan door de scherpschietende Do Traanman en Janita Krikken: 5-3. Scheidsrechter Huisinga (Hoogeveen) floot een goede wedstrijd en zag de Friezen weer aanhaken: 5-5. Tot de rust bleef het stuivertje wisselen. Dominique brak door en rondde goed af: 6-5. Via 6-6 was het in de slotminuut Carel Funke die van achter de korf voor een positieve Drentse ruststand zorgde: 7-6.

De messen werden geslepen in de rust. Het strijdplan aangescherpt. Puntjes op de i. En meer vertrouwen in het goede schot. Ook werd de 2e helft tegen Club Brothers 2 (drie weken terug) aangehaald. Daarin speelde ZKC 3 ook een top 2e helft met veel scherpe acties en dito scores. Met dat gevoel stapten we weer de warme voorjaarszon in.

De mentale opkikker in de pauze sorteerde effect. We liepen binnen enkele minuten uit naar 10-6 via Carel Funke (doorbraak) en tweemaal Dominique Traanman van afstand. Met nadrukkelijk de ZKC-meiden voorin en de heren als sterke rebounders gingen we vol door. Tot 12-9 bleef WH/DOW 2 op het vinkentouw zitten. Manouk Kuiper (doorbraak) en Mark Kleine (afstand) waren trefzeker voor ZKC. Er zat duidelijk meer energie en geloof in de ZKC-ploeg. De genadeklap werd in deze fase uitgedeeld door 3 afstandschoten van Funke, Traanman en Kleine: 15-9.

Inmiddels was A1-speelster Elske Oord (gisteren de dubbel gepakt met A1) in het veld gekomen voor Janita Krikken. Bij WH/DOW 2 leek het geloof op een goede afloop weg te ebben, zeker toen ZKC 3 na 15-10 weer extra gas gaf met drie goals : 18-10. Carel Funke (afstand) en Remko Wemmenhove (strafworp en afstand) waren de goalgetters. Deze achtpuntsmarge bleef overeind tot 20-12 door doelpunten van Mark Kleine en Remko Wemmenhove. In de slotfase geloofden beide ploegen het wel. WH/DOW 2 bracht 3 wissels in en het begon daar beter te lopen. Nog eenmaal ZKC (Manouk Kuiper) en viermaal WH/DOW brachten de eindstand op 21-16.

Door deze uitslag kan ZKC’19 3 op zondag 27 mei om 13.00 uur in Oude Pekela KAMPIOEN worden tegen het taaie WSS 2. Dus dan zullen we ook weer vol aan de bak moeten om de gewenstedubbel‘ (in de zaal en op het veld als kampioen promoveren naar de reserve 2e klasse) te realiseren. Wij zien jullie dus op 27 mei in Oude Pekela bij de kampoenswedstrijd van ZKC 3!

Binnenkort volgt de opgavelijst voor de supportersbus ;-)