Op zondagmiddag 15 april 2018 stond een wedstrijd gepland tussen twee bekenden van elkaar. Rodenburg en ZKC’19 hebben elkaar in het zaalseizoen al getroffen, waarbij ZKC’19 als winnaar uit de bus kwam. ZKC’19 1 heeft het kampioenschap binnen gehaald, mede door de spannende wedstrijd tegen de club uit Leek te winnen. Rodenburg en ZKC’19 zijn aan elkaar gewaagd en het beloofde dan ook een spannende wedstrijd te worden.

In de beginfase van de wedstrijd waren het de roodzwarten die de leiding namen. Door 3x van afstand te scoren wist de jonge Van Dijk formatie een voorsprong op te bouwen. Echter wist Rodenburg terug te komen en zelfs de voorsprong over te nemen. Door slimme kansen achter de korf wist Rodenburg de stand terug te brengen naar 4-5. Er brak een fase aan waarin beide teams de voorsprong niet volledig naar zich toe konden trekken. Door vrijwel alleen afstandschoten werd de score uitgebreid naar 9-9. Door verdedigende fouten en gebrek aan scherpte en energie, was het Rodenburg die de wedstrijd in handen leek te hebben. Rodenburg strafte in de slotfase van de eerste helft elke fout af van ZKC’19 en wist de vrije kansen te benutten. Russtand 13-17.

In de rust werd er door coach Bert de Jong benadrukt dat ZKC’19 haar eigen niveau niet haalde. Er moest door iedereen harder worden gewerkt en men moest met volle energie de 2e helft in gaan.

Toch begon ZKC’19 1 erg moeizaam aan de 2e helft, het kreeg meteen een vrije bal tegen wat de score op 13-18 bracht. Hierna ging het lang gelijk op tussen de beide ploegen. Rodenburg wist zelfs twee keer te scoren, wat ZKC’19 1 op zeven doelpunten achterstand bracht.

De grote achterstand was voor Bert de jong het signaal om te gaan wisselen in zijn ploeg. Door Maarten Gubler en Lennart Menger in te brengen kwam er weer wat energie en geloof in de ploeg. ZKC’19 1 voelde dat er nog wat te halen viel en zette alle zeilen bij. Rodenburg 1 verdedigde hun voorsprong, maar vergat daardoor goede aanvallen neer te zetten.

In een spannende slotfase wist ZKC’19 verdedigend cleaner te spelen, waarbij Rodenburg verkeerde kansen nam. Hierdoor kon ZKC’19 door lange aanvallen, met een snel spel de wedstrijd binnen te slepen. Invaller Maarten Gubler zette in zijn vak de lijnen uit, wat resulteerde in goede en geduldige aanvallen. Hij bekroonde zijn inzet met het winnende doelpunt: 24-23.

Volgende week staat Club Brothers op het programma, de nummer zes in de ranglijst. De jonge van Dijk formatie zal afreizen naar het hoge Noorden om daar opnieuw twee punten in eigen zak te steken. ZKC’19 ziet u graag op Sportpark Vinkhuizen om het eerste naar de overwinning te helpen, tijd: 14:30.