Unitas Perspectief A2 - ZKC’19 A1

Vandaag stond er de uitwedstrijd op het programma tegen Unitas-Perspectief A2 in Harderwijk. Met meer supporters voor ZKC’19 (top!) dan van de thuisspelende ploeg langs de lijn begonnen we vol energie aan de wedstrijd. Unitas staat 3e in de competitie en we verwachtten dan ook dat het een pittige wedstrijd zal worden. Ook omdat we de vorige keer de thuiswedstrijd nipt hadden verloren met 17-18. Hessel scoort al snel de openingstreffer met een strafworp. De kop is er af. Ook Suzan en Elske weten te scoren.
Tot en met de stand van 3-3 gaat het gelijk op en lijkt het nog steeds een spannende wedstrijd te worden. Maar dan versnelt ZKC het tempo, scoren Elske, Naomi en Hessel mooie afstandsschoten en weet Brun 2 strafworpen te benutten. We lopen uit tot een stand van 3-9. Dan weet Unitas een tegendoelpunt te scoren waarna ZKC het weer overneemt en verder uitloopt met doelpunten van Tom, Hessel en Elske waarmee we de rust ingaan. Met een stand van 4-15 gaan we de kleedkamer in.
Remko en Nick vertellen ons in de rust dat we goed moeten blijven voorverdedigen en niet moeten verslappen. En vooral lekker blijven doorspelen. Unitas probeert in het begin van de 2
e helft het gat met ZKC te verkleinen, maar moet nog steeds veel tegengoals incasseren. Daniël wordt gewisseld voor Tom en komt er lekker in met een mooi afstandsschot. De Vosjes scoren er samen 4 achter elkaar, het staat inmiddels 9-23. Naomi scoort ook met een mooi afstandsschot en mag gelijk doorlopen naar de bank voor een wissel van Susan. Nadine staat inmiddels ook op het veld na een wissel met Suzan en wordt hard omver gelopen door de spelers van Unitas. Helaas moest Leon het veld met een bloedlip verlaten en komt Tom weer terug in het veld. ZKC blijft scoren. Eva weet een kleine kans te benutten en in de laatste minuut scoort Tom de 30e treffer en fluit de scheids voor het fluitsignaal. Eindstand 11-30. Met 2 dik verdiende punten op zak en tevreden supporters gaan we weer terug naar Zuidwolde.