Slechte voorbereiding, goede wedstrijd!

Het was zo ver. De eerste officiële veldwedstrijd van het seizoen. Vrijdag na de training had iedereen veel zin in de wedstrijd, helaas ging het in de voorbereiding mis. Nick ten Kate en Brun Tigelaar hadden geen wekker gezet en werden daardoor wakker gebeld door Remko. Met alleen een Snicker als ontbijt begon Brun aan de wedstrijd.

Ondanks de slechte voorbereiding begonnen we de wedstrijd erg sterk. Gelijk werd er in het ene vak gescoord door Daan en Elske. Ook daarna gingen er gelijk weer twee doelpunten in door Leon en Nadine. Na ongeveer tien minuten stond het 0-7. Zelfs Brun die alleen een Snicker ophad legde er ook nog 2 in. Helaas werd Brun daarna een beetje duizelig en is hij gewisseld voor Hessel. De ruststand was 3-16.

Remko en Nick zeiden dat we er voor moesten zorgen dat we net zo’n tweede helft moesten spelen als de eerste helft. Met dit gevoel kwamen we weer het veld op. In het begin van de tweede helft kwamen Naomi en Suzan erin voor Susan en Nadine. De tweede helft ging over het algemeen wat moeizamer dan de eerste helft. Er werd nog wel gescoord, maar minder dan in de eerste helft. Leon was de eerste die scoorde de tweede helft, een vrije bal die hij er makkelijk inlegde. Ook later scoorde zijn broer Daniel nog twee keer van afstand. Dit bracht de stand op 5-21. Susan Lubbering kwam er de laatste tien minuten nog in voor Eva.

Het einde werd goed afgesloten door twee goals van Elske en 1 klein kansje van Hessel. Eindstand was 9-24.