Zaterdag 24 maart

Om 2 uur vertrokken wij richting Opeinde. Na een goed zaalseizoen, eindelijk weer de eerste veld oefenwedstrijd. Het was een speciale wedstrijd, aangezien Susan Lubberink, nieuw A1 speelster, haar debuut maakte. Ook was Shania Linthorst van de partij.

Trainer Remko, gaf ons voor de wedstrijd mee een lekkere pot te spelen en veel van onze trucballetjes te doen. Ook werd er gezegd dat deze wedstrijd serieus gespeeld moest worden, omdat we anders helemaal voor niets zo ver gereisd hadden. De Pein is kampioen in de zaal, en speelt 1ste klasse op het veld, waar ze 4de staan. We verwachten dus veel tegenstand. Hierdoor ging ZKC scherp de wedstrijd in.

Elske opende de score met een vrije bal. Hierna kwamen een reeks goeie aanvallen, waardoor de score opliep tot 0-7. Goal nummer 7 werd gescoord door Susan Lubberink, haar eerste treffer voor de A1. Na dit spetterende begin, ging het scoreverloop gelijk op, waardoor ZKC de rust in ging met 5 -12.

Een trotse Remko zei dat het een prima eerste helft was, hij wou nu dat we niet verslapten in de 2de helft. Na de openingstreffer in de tweede helft van Eva, scoorde de Pein 2 keer. ZKC moest weer even aanscherpen, dit gebeurde en het scoreverloop liep op voor ons.

De wedstrijd eindigde met veel goals in 12-25. Met de complimenten van Remko ging de A1 met een tevreden gevoel weer richting Zuidwolde.