ZKC’19 C1 zet kroon op het zaalseizoen

De planner van de korfbalbond had zijn huiswerk voor de competitie goed gedaan. Met een vooruitziende blik zette hij het affiche ZKC’19 C1- Thriantha C1 op het programma in de allerlaatste speelronde van de zaalcompetitie.............

De nummers 1 en 2 tegen elkaar.

ZKC’19 C1 start met 1 punt voorsprong
ZKC’19 begon aan deze laatste speelronde met een punt voorsprong op Thriantha. Bij winst van de ploeg uit Hoogeveen was het kampioenschap voor hen, bij ieder ander resultaat ging de ploeg uit Zuidwolde met de titel aan de haal.

Begeleiding
Vandaag werd het team van ZKC’19 C1 begeleid door trainster Linda, die Angelique verving. Jan, die op vrijdag de training verzorgt zat bij DOS’46 op de tribune waar de 3e trainster van ZKC’19 C1, Lynn, kampioen kon worden met DOS’46 A1.

Begin van de wedstrijd, blessure Myla
Dan de wedstrijd. In een spannende wedstrijd, waarbij door beide teams fanatiek werd gestreden voor het kampioenschap, opende Thriantha de score. Zij lagen hiermee op kampioenskoers. Al vroeg in de begin van de wedstrijd een vervelende enkelblessure voor Myla. De fanatieke Myla moest helaas geblesseerd het veld verlaten.

Verdere verloop van de wedstrijd tot aan de rust
De wedstrijd ging gelijk op, waarbij van beide teams het uiterste gevraagd werd op zowel aanvallend als verdedigend gebied. Thriantha leek met een 3-5 stand te gaan rusten, maar vlak voor het rustsignaal werd de zeer belangrijke 4-5 aansluitingstreffer gemaakt.

2e helft
Al vlot in de 2e helft trok ZKC’19 C1 de stand al snel gelijk, 5-5. Hierna ontspon zich een boeiend duel met kansen voor beide teams. De stand kwam in de 2e helft op 6-6. En na het laatste fluitsignaal van de zeer goed fluitende Carel Funke, was het kampioenschap een feit. Het volledige team ging eerst naar de geblesseerde Myla, om samen met haar het kampioenschap te vieren. En daarna werd het publiek bedankt.

De bloemen en medailles
Door dit zwaarbevochten resultaat betekende dit dat de speler en 8 speelsters van ZKC’19 C1 de kampioensbloemen en medaille uit handen van de voorzitter van ZKC’19 in ontvangst mochten nemen.

Speler, speelsters en begeleiding……..
Van harte gefeliciteerd met het kampioenschap. Het is een genot om naar het korfbalspel zoals jullie dat spelen, te kijken. Spelers, speelsters en begeleiding BEDANKT !