Vandaag stond Club Brothers op het programma, de ploeg die de hekkensluiter is van de competitie. Een mooie kans om de rug te rechten na het verliespunt van vorige week.

Het team begon met Marlieke Krikken, Lotte Stougie, Kristian Krikken en Frank Liebe in de aanval. Zij waren direct scherp en door goed samenspel wist Kristian Krikken al snel de korf te vinden. 1-0. Club Brothers begon ook scherp aan de wedstrijd en bracht de stand snel op gelijke hoogte. Het vak met Lina IJmker, Lotte van Middelaar, Maikel Vos en Nick ten Kate konden elkaar moeizaam vinden. Door verkeerde schotkeuzes en passes naar elkaar gaven zij Club Brothers de kans om de wedstrijd over te nemen. 2-5. Trainer/coach Bert de Jong kon het spel wat zijn team op de mat zette niet aanzien en besloot op tijd te wisselen. De niet volledig fitte Dion Scholing werd in het veld gebracht. Dit pakte goed uit, voor rust bracht Kristian Krikken de stand op 7-8.

In de kleedkamer werd er duidelijk gezegd door Bert dat het vertoonde spel er niet uitzag. Er moest gewerkt worden voor iedere bal en vooral niet meegaan in het trage spel wat Club Brothers vertoonde.

Na rust toonde het eerste team van ZKC’19 al iets beter spel. Er werd beter naar elkaar gekeken en de kansen werden afgemaakt. Door een gat te slaan van 2 punten (11-9), was het voor het eerst de wedstrijd dat het team op een ruimere voorsprong stond. Club Brothers deed hun best om aan te haken tot 13-12. Linda Venemann verving de plaats van Lina IJmker om zo de wedstrijd zorgvuldig uit te kunnen spelen, met succes. De eindstand werd door de gasten uit Groningen gezet op 15-14.

ZKC’19 heeft zich vandaag van een slechte kant laten zien. Excuses aan een ieder die dit heeft mogen aanschouwen. Volgende week zondag wordt er gespeeld tegen Olympia (T). Het team zal er vol tegen aan gaan om niet nogmaals een wedstrijd als deze op de mat te zetten.