ZKC’19 3 gaat aan kop naar krappe overwinning.

Vandaag 17 december heeft het 3e van ZKC’19 de wedstrijd  LDODK op het programma staan. Deze ploeg staat met geen enkele punt behaald onderaan in de poule.  Ons 3e  staat 1E  in de poule en kan los komen te staan van de nummer 2 DTG, wat natuurlijk ons doel is!

De verdediging werd gevormd door Mark, Erwin, Dominique en Bianca. Dit vak had de eerste paar minuten iedere afvangende bal dat werd geschoten door LDODK waardoor onze aanval  al startende met Remko, Carel, Janice en Janita de eerste voorsprong kon slaan met scores van Carel en Remko.  Helaas snel erna komt LDODK gelijk met 2-2 op het score bord.  Vanaf die periode loopt het gelijk op met als rusttand 6- 8 voor ZKC’19.

In de pauze werd het team even goed aangesproken door de coach Evert. Onze bankzitters Liza, en Evert zijn hierna  warm gaan lopen en Rosalie startte meteen de 2e helft voor Dominique.

Deze wissel werd meteen beloont door 2 afstandsschoten van Rosalie waardoor de voorsprong werd uitgebouwd tot 4 punten ( 6-10).   Jammer genoeg moest Mark het veld verlaten in verband met een blessure en kwam Evert in dit vak.   LDODK liet het hier niet bij zitten  en kwam na een aantal minuten  gespeelt te hebben weer tot een gelijke stand 10-10.

Om nog wat aanvalskracht te krijgen in beide vakken kwam Liza voor Bianca en Dominique voor Janice in het veld.  Met een 11-11 stand tot in de laatste minuut, sleept onze coach/ speler door foutief afhouden door zijn verdediger een stip mee, en was de wedstrijd gespeeld.  Winst 11-12

Belangrijke punten ondanks een niet al te goed spelend ZKC’19 3,  wel kunnen we zeggen dat wij Herbstmeister zijn.  We gaan  in 2018 er volop tegen om aan onze koppositie te behouden. Dit  op 7 januari 2018 om 11:55 uur in Zuidwolde tegen het altijd lastige team TFS. Tot in 2018!