3e ZKC’19 wint en blijft medekoploper

Afgelopen zondag 10 december speelde het derde team van ZKC alweer haar 5 e wedstrijd in deze zaalcompetitie. Tegenstander was Rodenburg 2 uit Leek. Rodenburg 2 stond slechts een punt achter het derde in de competitie en had de meeste van haar wedstrijden ruim weten te winnen. Een lastige, gemotiveerde tegenstander werd dan ook verwacht.

Voorafgaande aan de wedstrijd zette coach Evert iedereen goed op scherp. Het derde heeft uitgesproken kampioen te willen worden en daar moest naar gehandeld en gespeeld worden. In de wedstrijd, maar ook in de voorbereiding naar de wedstrijd toe. Het was van belang om sterk te starten, het initiatief te nemen en een achterstand in het begin te voorkomen.

ZKC startte met in de aanval met Remko, Carel, Janice en Janita. De eerste verdediging werd gevormd door Mark, Erwin, Manouk en Bianca. Liza (vakantie) en Dominique (ziek) waren niet aanwezig. Naast Rosalie en Evert waren Linda en Lennart aan de kant als wissel. De wedstrijd stond onder leiding van de prima leidende scheidsrechter Wiltvank uit Hardenberg.

Tot 3-3 ging de wedstrijd gelijk op, door onder andere afstandsdoelpunten van Mark en Remko. Daarna wist het team met mooi en attractief korfbal het verschil te maken en een tussenstand van 12-4 op het bord te zetten. In het eerste aanvalsvak werd daarbij goed gebruik gemaakt van de snelheid van de heren. In het tweede aanvalsvak hadden de heren juist een surplus aan rebound waardoor in dat vak lange aanvallen konden worden gespeeld en de aanvalskracht van de dames goed kon worden uitgespeeld.

In de tweede helft werd goed gebruik gemaakt van de huidige wisselmogelijkheden. Rosalie werd ingezet voor Janita om in dat vak meer reboundkracht te krijgen, waardoor weer meer variatie in het spel kon worden gebracht. Janita verving op haar beurt weer Bianca (die niet fit aan de wedstrijd begon). Ook Rodenburg ging wisselen in een poging de wedstrijd te kantelen. Via tussenstanden van 14-6 en 16-9 werd uiteindelijk de eindstand 19-12 bereikt. Linda en Lennart kwamen tussendoor
nog verdienstelijk in het veld voor Janice en Mark.

De basis voor deze overwinning werd door een zeer goede eerste helft gevormd, de winst kwam hierdoor in de 2 e helft niet meer in gevaar. Met deze overwinning blijft ZKC3 samen met DTG 2 koploper.

Komende zondag speelt ZKC 3 haar laatste wedstrijd in 2017 tegen hekkensluiter LDODK 4. Gewaakt dient echter te worden voor onderschatting van deze tegenstander. De wedstrijd start om 12:55 uur in Gorredijk.