Zkc'19 3 neemt de eerste 2 punten mee naar huis na een slechte start van het zaalseizoen.

Zondag 19 november te Groningen. Daar stond een belangrijke wedstrijd op het programma voor het derde team van ZKC, namelijk tegen Club Brothers 2. Na een slechte wedstrijd vorige week, was het van belang dat er vandaag gewonnen moest worden, want het 3e heeft als doel om kampioen te worden in de zaal. Het vertrouwen moest deze week weer omhoog. Vrijdag werd er hard getraind en geoefend met de nieuwe vakken, die vandaag op het veld zouden beginnen. In een warme zaal met houten vloer stond het team klaar om te beginnen aan de wedstrijd tegen de geel-zwarten.

De eerste verdediging, die werd gevormd door Carel, Remko, Rosalie en Janice, kreeg gelijk twee afstandsschoten om de oren. Het team werd direct wakker geschud. Er volgde een serie van doelpunten aan de kant van ZKC, met onder andere mooie afstandsschoten van Manouk en Do, die samen met Erwin en Evert het andere vak vormden. Hoewel de eerste 20 minuten van de 1e helft sterk waren, werd dat vlak voor de rust minder. Club Brothers kwam terug tot 8-11, waarnaar de beide teams de kleedkamers opzochten.

Evert wees het team erop dat die scherpte van de eerste 20 minuten terug moest komen, want anders zou ZKC het hier nog moeilijk krijgen. Het was onacceptabel dat we Club Brothers terug hadden laten komen en daarom moest het 3e gelijk het doelpunten verschil groter maken.

Toch waren de eerste paar minuten na de rust nog niet scherp, want CB wist terug te komen naar 10-11. Gelukkig wist het team de scherpte terug te vinden door doelpunten te maken op het juiste moment. Door veel afstandsschoten van onder andere Manouk, Remko en Lennart, die erin was gekomen voor Erwin, slaagde het 3e erin om de stand naar 12-17 te brengen. Vanaf hier ging het eigenlijk alleen maar beter. Het gat was geslagen en de doelpunten bleven vallen.

Evert werd nog gewisseld voor Frank en Bianca en Janita pakten hun speelminuutjes ook nog mee. Bij een stand van 15-22 floot de consequente scheidsrechter Bert Blauw de wedstrijd af.

ZKC'19 3 kan terugkijken op een mooie wedstrijd en kan vanaf hier verder werken aan het uiteindelijke doel: kampioen worden. Volgende week zullen wij hier verder om gaan strijden tegen het voor ons bekende Olympia 2 om 11:55 in de sporthal van Zuidwolde.