ZKC’19 domineert in de Paddepoel.

Op een druilerige zondag weet ZKC’19 met 14-25 van hekkensluiter Club Brothers te winnen. In de beginfase gingen beide ploegen gelijk tegen elkaar op, echter opende Club Brothers de score. De Van Dijk formatie wist deze achterstand vrijwel direct weg te werken met een doelpunt van Dion Scholing. Dit was de eerste en laatste keer dat het team van Bert de Jong op achterstand kwam. ZKC’19 wist een mooi gat te slaan met doelpunten van Maikel Vos, Kristian Krikken en Lotte van Middelaar waardoor er een 3-9 stand op het scorebord stond in het voordeel van de Zuidwoldigers. Vlak voor rust wisten de Paddepoelers de korf nog enkele keren te vinden en gingen beide ploegen de rust in met een stand van 9-14 in het voordeel van ZKC’19.

Coach Bert de Jong voelde dat zijn ploeg relaxter dan normaal in de kleedkamer zat en duidde hen erop het gat van 5 doelpunten verder moest worden uitgebreid. Vol vertrouwen startten de Zuidwoldigers na rust weer aan de wedstrijd met het gevoel dat de voorsprong verder uitgebreid zou worden.

Marlies Berghuis scoorde vrijwel direct in de tweede helft, waarna ZKC’19 kon uitlopen tot een gat van 7 doelpunten. Stand 12-19 in het voordeel van ZKC’19. In het laatste kwartier wist ZKC’19 nog 5 keer te scoren en liet daarmee Club Brothers achter zich. Met een eindstand van 14-25 op het scorebord mogen de Zuidwoldigers meer dan tevreden zijn. ZKC’19 kijkt met een positief gevoel naar de wedstrijd van volgende week, thuis in de eigen Wesselsboerhal te Zuidwolde tegen Olympia. Het beginsignaal van de wedstrijd zal luidden om 14:30.