Op 18 november moest ZKC’19 spelen tegen AKC. Op de vrijdagtraining waren er maar 6 A1 spelers aanwezig. Niet een ideaal uitgangspunt voor de wedstrijd, maar de wedstrijd moest wel gewonnen worden. AKC komt uit Almelo, waar het korfbalniveau iets hoger ligt. Ook draait AKC in de veldcompetitie mee in de subtop. Het werd dus een pittig potje om te spelen!

ZKC begon sterk en kwam voor met 3-0. Na deze 3-0, scoorden beide partijen om en om, waardoor we de rust in gingen met 9-6. Een kleine voorsprong die veel groter kon zijn, ZKC was niet scherp en speelde erg tam. Hier waren Nick en Remko, terecht, niet over te spreken. In de rust kreeg de A1 selectie een preek, waarbij ze opgepept werden om, met meer passie en plezier te spelen. De wedstrijd was niks aan om na te kijken, en de tamheid spatte er van af.

Het tweede helft, begon net als het eerste helft wel goed en scherp. De voorsprong werd zo verbreed naar 12-6. Hierna ging het weer bergafwaarts en werd er weer veel te tam en te slap gespeeld. AKC begon mee te scoren wat zorgde voor een spannende score in de slotfase van 17-16. Door het scorend vermogen van het vak van Elske, Daniel, Leon en Eva, werd de ZKC op de been gehouden. Door de winnende treffer van invaller Yvar, die door middel van een afstandsschot de 19-17 maakte, werd de wedstrijd net gewonnen.

ZKC heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt door slap te spelen. Het doel van deze week is dan ook om hard te trainen, en zaterdag tegen concurrent Elburg een betere wedstrijd te leveren.