ZKC’19 sluit eerste helft veldseizoen af met een overwinning.

Na de domper van vorige week was de Van Dijk & Van Dijk formatie erop gebrand om de laatste wedstrijd voor de zaal te winnen. Daarvoor moest er vandaag gewonnen worden van Kinea. Kinea met 7 punten uit 6 wedstrijden mocht zeker niet onderschat worden.

Het eerste aanvalsvak met Marlieke Krikken, Marlies Berghuis, Kristian Krikken en Nick ten Kate opende vrijwel direct de score. 0-1. Een gelijk opgaande openingsfase brak aan. Beide ploegen wisten gemakkelijk de korf te vinden. Hierin maakte ZKC’19 verdedigend te veel fouten. Wat resulteerde in strafworpen en vrije ballen voor Kinea. Door doelpunten van Maikel Vos, die samen met Dion Scholing, Jolein Ubels en Lotte van Middelaar de tweede aanval vormde. Tussenstanden: 2-2, 3-3, 4-4 en 7-5. Kinea wist de korf gemakkelijker te vinden in het tweede deel van de eerste helft. ZKC’19 had ondanks een goede aanvalsopzet en een goede rebound pech in de afronding. Tussenstanden: 8-5, 11-8 en 13-9. Met zuivere afstandsschoten van onder andere Lotte van Middelaar en Marlieke Krikken wist ZKC’19 de stand voor rust nog enigszins te verzachten. De beide ploegen gingen rusten met een stand van 16-14.

In de rust wees trainer/coach Bert de Jong zijn ploeg erop dat de verdedigende fouten eruit gehaald moesten worden. Verder was het plan om in onze aanvallen, tegen de zwakke dames van Kinea aan te gaan vallen.

Het plan van Bert de Jong pakte goed uit. De rood-zwarte dames maakte goede acties naar binnen waardoor de scheidsrechter niets ander kon dan de ballen op de stip te leggen. 17-17, 18-18, 19-19 en 20-20. Ons tweede aanvalsvak had moeite om de kansen die zij kregen af te ronden. Waarnaar Bert de Jong besloot te gaan wisselen, Bart-Jan Berghuis kwam in het veld voor Maikel Vos, om meer ervaring te brengen. Deze, volgens de ‘Helden van ZKC’19 4’ genoemde oude rot, wist er een belangrijke goal van afstand in de prikken. 21-22. Vanaf dat moment gaf het vlaggenschip van ZKC’19 de voorsprong niet meer uit handen. Doelpunten van Jolein Ubels en Kristian Krikken haalden de overwinning definitief binnen. Eindstand 23-25.

Door deze behaalde overwinning sluit ZKC’19 het veld enigszins goed af. Met 10 punten uit 7 wedstrijden staan wij op de tweede plaats. Komende weken word er gewisseld van veld naar zaal. De zaal competitie begint voor ZKC’19 in het weekend van 11 november. Daar tussen, worden er op 28 oktober oefenwedstrijden gespeeld in het Activum te Hoogeveen. De tegenstanders zullen HHV, Elko en Thrianta zijn. De eerste wedstrijd 13:00 uur.