ZKC’19 3 verliest na zwaarbevochten wedstrijd: 11-8 (rust: 5-3)

Rottevalle – ZKC’19 3 had zondag 1 oktober in Rottevalle een moeilijke middag tegen het 2e team van Wêz – Handich 2. Voorafgaand aan deze wedstrijd werd er op vrijdagavond goed getraind onder leiding van Evert. ZKC’19 3 wist dat ze het dit weekend zwaar zouden krijgen. Wêz – handich heeft een jonge en fitte ploeg, waar zij het vooral op snelheid zouden kunnen winnen zouden de ervaren spelers van ZKC’19 het op inzicht en ervaring kunnen winnen.

De wedstrijd werd fanatiek gestart, beide ploegen wisten dat vandaag een belangrijke wedstrijd was. In de aanval van ZKC’19 mochten Evert, Remko, Bianca en Rosalie starten. In het verdedigende vak startte Mark, Erwin, Janita en Manouk.

De eerste aanvallen van Wêz – Handich werd er goed verdedigd. Helaas kreeg Wêz – Handich een strafworp mee door een verdedigende fout. ZKC’19 had de eerste minuten wat meer moeite om tot scoren te komen maar verdedigde wel goed. Na iedereen op de juiste plek te zetten werd er twee keer snel achter elkaar gescoord. (1-2)

Voor rust werd er aan beide kanten moeilijk gescoord en goed verdedigd. ZKC’19 was aanvallend te statisch en speelde met te weinig tempo. Er werd gelukkig nog wel wat voor de rust gescoord door ZKC’19, namelijk een goede doorloopbal van Remko. Hierna liep Wêz – Handich nog twee doelpunten uit. (5-3).

In de rust werd er duidelijk gemeld dat we meer tempo moesten spelen en dat de wissels daar zeker voor gingen zorgen.

Na rust kwam meteen Dominique er voor Janita in omdat Janita last heeft van een blessure. Haar taak was duidelijk! Snelheid brengen in het vak. Samen met Manouk waren de dames gevaarlijk in het voor veld. In het andere vak kwam Carel erin voor Evert, zij mochten meteen beginnen met aanvallen. Het tweede schot van Bianca was meteen raak waarna ook vrij snel Remko scoorde. (6-6) deze stand betekende niet dat de wedstrijd er mooier van werd. De spanning was erg merkbaar bij beide ploegen.

Evert kwam het veld weer in voor Erwin om in dat vak nog aanvallende en verdedigende boost te geven. Toen de laatste 20 min in gingen bleef het weer gelijk op gaan. Als Wêz – Handich scoorde had ZKC’19 daar redelijk snel een antwoord op en andersom. Op een gegeven moment begon het publiek zich er mee te bemoeien, de spanning was om te snijden. Tot de laatste 5 minuten, Wêz – Handich maakte toen nog snel drie goals achter elkaar. (11-8) Dit betekende helaas dat ZKC’19 voor het eerst dit seizoen geen punten pakte.

De uitslag kwam uit op 11-8. De ploeg is gebrand om de laatste twee wedstrijden op het veld te winnen. Zodat ze deze wedstrijd snel weer kunnen vergeten. Zondag 8 oktober speelt ZKC 3 de laatste thuis tegen WSS 2 uit Oude Pekela. Zij verloren dit weekend met 10-17 van de medekoploper TFS.

A.S. zondag speelt ZKC’19 3 om 13.00 uur in de ZKC Arena, komt allen deze toppers aanmoedigen!