ZKC'19 pakt belangrijke punten tegen Club Brothers.

Op een zon overgoten veld in Zuidwolde mocht ZKC'19 vandaag aantreden tegen het altijd lastige Club Brothers uit Groningen. Beide ploegen kennen elkaar van het zaalseizoen. Vorig jaar werden de degens twee keer gekruist waarbij Club Brothers drie punten wist te pakken en ZKC'19 één punt. Vooraf was dan ook niet te voorspellen wie vandaag als winnaar uit de bus zou komen.

De eerste aanval van ZKC'19 met Marlies Berghuis, Marlieke Krikken, Nick ten Kate en Kristian Krikken wist meteen een voorsprong te pakken door twee afstandschoten van Kristian Krikken en Marlies Berghuis, 2-0. ZKC'19 begon scherp aan de wedstrijd en dit betaalde zich meteen uit, na 2-1 wist de rood/zwart formatie wederom middels afstandschoten het verschil naar 4-1 te tillen. Via 4-1, 5-2, en 6-3 door een mooie one hander van Kristian Krikken bleef het gat van drie doelpunten staan tot 7-4. Helaas wist het Zuidwoldiger vlaggenschip deze voorsprong niet te behouden en Club Brothers kwam langszij 7-7. Vanaf dat moment was het Club Brothers dat telkens het scoreverloop wist te leiden met één punt marge tot de 14-14 ruststand.

In de rust wees trainer/coach Bert de Jong zijn ploeg erop dat er goed gespeeld werd maar dat de wedstrijd nog niet gespeeld was. Ondanks de warmte zou iedereen alles moeten blijven geven om de punten in Zuidwolde te houden. Club Brothers had veerkracht getoond in de 1e helft door terug te komen van drie doelpunten verschil. Het verschil moest daarom meteen weer gemaakt worden in de 2e helft.

Kristian Krikken voegde de daad bij het woord en scoorde het eerste doelpunt na rust 15-14. Het 2e aanvalsvak met Maikel Vos, Lotte van Middelaar, Jolein Ubels en Dion Scholing kon, doordat Dion Scholing als een beer stond te rebounden, per aanval meerdere malen aanleggen voor het schot waardoor vakgenoot Maikel Vos lekker in zijn schot kwam. Bij 16-16, achteraf de laatste gelijke stand van deze wedstrijd, wisten Marlies Berghuis en Kristian Krikken de Van Dijk equipe weer op een voorsprong van twee doelpunten te brengen, 18-16. Vanaf toen werd er door beide ploegen om en om gescoord. 18-17, 19-17, 19-18, 20-18 en 20-19 dit was de laatste keer dat Club Brothers met één punt verschil achterstond, via een kleine kans van Maikel Vos werd het verschil weer twee doelpunten 21-19.

ZKC'19 wilde de voorsprong van twee doelpunten niet weer uit handen geven en probeerde dit door lange aanvallen te gaan spelen. Dit deed de jonge ploeg van Bert de Jong keurig en wist dan ook door goed reboundend werk en geduld de bal vaak lang in de aanval te houden. De meeste aanvallen werden daarnaast ook nog vaak beloond met een doelpunt. Bij Club Brothers, die het vandaag niet altijd eens was met de beslissingen van scheidsrechter K.Smit, viel ondertussen een gele kaart wegens herhaaldelijk commentaar. ZKC'19 wist de wedstrijd goed uit te spelen en de rust te bewaren. Waardoor de twee puntsmarge niet meer weggeven werd. Een charge op Kristian Krikken bij de middellijn resulteerde in nog een gele kaart voor Club Brothers. Gelukkig kon Kristian Krikken de laatste paar minuten van de wedstrijd uitspelen. Scheidsrechter K. Smit floot af bij een eindstand van 26-24.

ZKC'19 is erg blij met deze belangrijke en zwaarbevochten punten. Door de winst van vandaag maakt ZKC'19 nog steeds kans om het gestelde doel, kampioen worden, te behalen.
We willen alle supporters bedanken voor hun steun vandaag. De volgende wedstrijd zal in de thuis haven van trainer/coach Bert de Jong gespeeld worden tegen Sios uit Wolvega. We hopen jullie daar allemaal weer te zien.