Afgelopen zondag moest ZKC'19 3 thuis aantreden tegen Club Brothers 2. Het derde was voor de wedstrijd de ongeslagen koploper, dus was het aan haar stand verplicht te winnen. De Groningers daarentegen waren er wel in geslaagd titelkandidaat Wez Handich 2 te kloppen, dus waren we gewaarschuwd.

In de aanval startten Remko, Erwin, Rosalie en Liza. In de verdediging begonnen Carel, Mark, Dominique en Janice. De eerste tien minuten zagen er prima uit. Met een goede rebound van Mark en Rosalie kon er veelvuldig worden geschoten. De afronding schoot echter te kort, waar Club Brothers minder last van had. Uit minder kansen maakten zij hun goals. Nadat Remko en Carel van afstand de 0-1 hadden beantwoord (2-1), nam Club Brothers scorend het initiatief. Het duurde tot in de tweede helft dat ZKC weer op voorsprong zou komen. De Groningers speelden geduldig de bal rond en bleven effectief. Voor ZKC was het hard werken en de aanvallen liepen niet gesmeerd. Het was een kwestie van aanhaken. Wederom Remko en Carel beantwoordden voorsprongen van Club Brothers, 4-4. Daarna werd er een gat geslagen naar 4-7 en leek het een moeilijke middag te gaan worden. Op dat moment kreeg de tegenstander te kampen met blessures, waardoor zij tien minuten met drie heren verder moesten. Hier putte het derde moed uit en het overwicht leverde niet alleen doelpunten op, maar ook wat zelfvertrouwen. Dominique scoorde van afstand 5-7 en twee zelf verdiende strafworpen, na goede acties naar binnen, maakte Remko vakkundig af. De rust werd zo bereikt bij 7-7.

In de rust werd met name gesproken over het zorgen voor meer creativiteit om zodoende aanvallend meer verrassend te worden.
Club Brothers wist na rust het eerst tot scoren te komen, 7-8, en nam daarmee voor het laatst een voorsprong. Nadat Carel een door Janice verdiende strafworp had benut en de stand op 8-8 had gebracht, zette ZKC aan. Remko zorgde voor een voorsprong van 10-8, waarna Manouk in het veld werd gebracht voor Janice. De aanvullende impulsen konden even worden verlegd, wat resulteerde in twee strafworpen (beide ontstaan uit acties van Manouk). Carel wist wel raad met deze buitenkansjes en zette de stand op 12-8. Bij 12-9 kwam Evert in het  veld voor Erwin en de Groningers stribbelden nog even tegen, 12-10. Afstandschoten van Dominique en Manouk gooiden de wedstrijd definitief op slot bij 14-10. Bianca kwam in het veld voor Liza en vakkundig werd de wedstrijd uitgespeeld nadat Club Brothers de 14-11 had aangetekend,.

Met 8 punten uit 4 wedstrijden staat het derde nog altijd aan kop. Volgende week de lastige uitwedstrijd in Rottevalle tegen Wez Handich 2.