ZKC’19 A1 delft het onderspit tegen Nic./Hoogkerk A1

Donderdagavond 21 september trad de A1 van ZKC’19 aan tegen eersteklasser Nic./Hoogkerk A1 in de bekercompetitie. Nic./Hoogkerk draait in de eerste klasse bovenin mee, daarom werd deze wedstrijd vooraf al bestempeld als een wedstrijd waarin we onze leermomenten moesten meepakken.

Leermomenten bleken er genoeg. Nadat ZKC via een vrije bal in de eerste 15 seconden al op voorsprong kwam, bleven beide ploegen nog even om en om scoren. Bij een stand van 5-7 liep de uitploeg echter uit tot 5-11. Beide ploegen zochten de kleedkamer op toen er 9-17 op het scorebord stond. Tijd voor wat drinken en een korte en motiverende speech van Remko.

Verdedigend moest het allemaal net wat scherper en daarbij zou de Zuidwoldiger ploeg vooral niet de opgestelde richtlijnen moeten vergeten. Wel kwam naar voren dat we als ploeg bij elkaar bleven en vooral de positieve dingen goed meenamen.

Naar de stand werd niet echt meer gekeken. Het ging vooral om de manier van aanvallen en verdedigen. Dat laatste bleek een behoorlijke opgave. Nic./Hoogkerk schoot met scherp en tikte de 34 aan. Met 16 doelpunten aan Zuidwoldiger zijde kan de jonge ploeg best tevreden zijn, onder zo’n hoge druk tegen een eersteklasser nog kunnen scoren.. Dat belooft wat!

Zaterdag 23 september speelt ZKC’19 A1 haar laatste uitwedstrijd van dit veldseizoen tegen Dindoa A2. Met de nieuwe ervaringen op zak en een grote drang om deze wedstrijd winnend af te sluiten zal de ploeg afreizen naar Ermelo.

ZKC’19 A1 is een jonge ploeg in ontwikkeling op weg naar veel moois, houd deze formatie in de gaten! 30 september en 7 oktober spelen we weer op ons eigen terrein, wees erbij!