ZKC’19 neemt de punten mee uit Leek

Vandaag startte de rood-zwarte formatie tegen Rodenburg. Een ploeg die voorafgaand aan de wedstrijd bovenaan in de competitie stond. Vorig zaalseizoen werd er 2x eerder tegen elkaar gespeeld. Hierbij was er 1x winst voor Rodenburg en 1x voor ZKC’19. Hierdoor was het duidelijk dat ZKC’19 eindelijk een goede wedstrijd op de mat moest leggen om de punten mee te nemen naar Zuidwolde. Gelukkig was er al 2 keer een goed voorbeeld gegeven aan de jonge ploeg, ZKC’19 2 & 3 wisten beiden te winnen van Rodenburg 2 & 3.

De Van Dijk & Van Dijk formatie startte met Marlies Berghuis, Marlieke Krikken, Nick ten Kate & Kristian Krikken in de aanval. Het vak wist direct op een 0-2 voorsprong te komen door de kansen goed uit te spelen en te benutten. Rodenburg wist vanaf dat moment aansluiting te vinden en maakte steeds gelijk 2-2, 3-3, 4-4, 5-5. Scores bij ZKC’19 door onder ander afstandsschoten van Maikel Vos & Kristian Krikken. Rodenburg begon vervolgens steeds meer met achter verdedigen, gelukkig wist te ploeg daar goed mee om te gaan en bleven zij met een sterk reboundende Dion Scholing, die samen speelde met Maikel Vos, Jolein Ubels & Lotte van Middelaar. Zij wisten hun kansen goed te benutten en te scoren. Hierdoor wisten zij een gat te slaan van 2 punten. 5-7, 6-8, 7-9, 8-10, 9-11. ZKC’19 wist hierbij over verschillende schijven te scoren. Er werd gerust met een stand van 12-15.

In de rust wees trainer/coach Bert de Jong zijn ploeg erop dat we nu door moesten pakken. Afgelopen 2 wedstrijden hebben we de tweede helft ook gewonnen, dat moet nu weer gebeuren! Niet verzwakken en goed kijken naar de rebound voordat er geschoten wordt.

ZKC’19 ging vol goede moed het veld op, ze wisten dat ze ondanks de voorsprong de wedstrijd nog niet gewonnen hadden. Rodenburg opende de score en bracht de stand op 13-15. Gelukkig scoorde Nick ten Kate een doorloopbal en door doelpunten van Lotte van Middelaar, Marlieke Krikken & Maikel Vos wist ZKC’19 een gat te slaan wat genoeg was om Rodenburg niet meer in de buurt te laten komen: 13-21. De rood-zwarten wisten deze voorsprong op te bouwen, door goed en rustig om te blijven gaan met het achterverdedigen van Rodenburg. Wat inmiddels in beide vakken gebeurde. Een verslagen Rodenburg spartelde nog wat tegen en wist terug te komen tot een 17-23 stand. Gelukkig rechtte ZKC’19 de rug en ging verder met scoren. Door goed samen spel van Maikel Vos & Jolein Ubels brachten zij de stand op 18-26. Hierdoor kon ZKC’19 zeker zijn van de punten en begon de wedstrijd rustig uit te spelen. Rodenburg wist nog een aantal keer te scoren maar moest hun meerdere moesten erkennen in ZKC’19. Bij een stand van 20-27 floot de scheidstrechter af.

ZKC’19 mag terugkijken op een goede wedstrijd waarin ze eindelijk hebben laten zien hoe zo’n goed en talentvol team ze hebben. Komende woensdag staat er een bekerwedstrijd op het programma tegen Hoogkerk. De wedstrijd begint om 20:00 uur te Zuidwolde. Aankomende zondag mag het team aantreden tegen Club Brothers. Ook zij komen op bezoek in Zuidwolde.