Het is de hoofdmacht van ZKC’19 niet gelukt de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen te winnen. In de uitwedstrijd bij korfbalvereniging Oko/Bies eindigde de wedstrijd in een 16-23 nederlaag.

De ploeg van de nieuwe hoofdtrainer Bert de Jong begon niet scherp genoeg aan de wedstrijd, wat resulteerde in een snelle 0-5 achterstand. Veel passfouten en korte aanvallen door te snelle schoten zorgden ervoor dat Oko/Bies snel bij de Zuidwoldigers weg kon lopen. De eerste goal van Zkc’19 werd gemaakt in de 7e minuut. Zkc’19 maakte veel fouten, waardoor talrijke vrije ballen en strafworpen volgden. Oko/bies wist hier goed van te profiteren. Zkc’19 wist enigszins mee te scoren met de Friezen, maar tevergeefs. Ruststand: 6-16.

In de kleedkamer gaf trainer Bert de Jong zijn ploeg terecht op hun donder. Iedereen moest een grote tand bijzetten om de wedstrijd nog positief te laten eindigen. Het team ging met een kleine hoop het veld weer op, om de achterstand in ieder geval te verkleinen.

Na de rust kwam er een wat beter spelend Zkc’19 uit de kleedkamer. De twee ploegen gingen vanaf het tweede fluitsignaal gelijk aan elkaar op. Tactische wissels vanuit het tweede team vielen sterk in en zorgden voor stabiliteit. De rood-zwarten kwamen dichterbij, maar wisten de twee punten niet mee te nemen naar de thuishaven in Zuidwolde.

Zkc’19 zal zeker niet met de pakken neer moeten gaan zitten na deze collectieve off-day. De volgende wedstrijd tegen Olympia (aanstaande zondag) zal gewonnen moeten worden om het goede gevoel na de gewonnen wedstrijden in de voorbereiding weer terug te laten keren.