ZKC’19 3 opent met royale overwinning op OKO/Bies 2: 12-23 (rust: 5-11)

Opende – ZKC’19 3 had zondag 3 september in Opende geen moeilijke middag tegen het 2e team van OKO/Bies. ZKC 3 treedt dit seizoen aan in een andere klasse -de reserve 3e klasse-, aangezien ZKC 2 ons plekje van vorig seizoen in de reserve 2e klasse, inneemt. Een andere klasse en ook een deels ander team.  Guchard Rumpt, Siska Nijhuis en Edward Prins hebben na jarenlange trouwe dienst een stap gezet naar ZKC 4.

Het huidige ZKC 3 bestaat uit 7 jonge vrouwen (Liza Zuidema, Janita Krikken, Bianca van Elp, Janice Rijstenberg, Dominique Traanman, Rosalie van Egten en Manouk Kuiper) en 5 ‘oudere geroutineerde’ (maar toch fitte!) mannen (Erwin Venema, Evert Krikken, Remko Wemmenhove, Mark Kleine en de van HH/Combi overgekomen Carel Funke). De nieuwe mogelijkheid van maximaal 8 keer wisselen (met terugwisselmogelijkheid) in een wedstrijd, is voor ons team zeker mooi gezien het grote aantal spelers. Doelstelling dit seizoen is om zo lang mogelijk mee te strijden voor de titel en promotie naar de reserve 2e klasse. Alles zal afhangen van het feit hoe snel het vernieuwde team op elkaar ingespeeld raakt.

Deze eerste competitiewedstrijd moesten we het nog stellen zonder Mark Kleine (afwezig), Bianca van Elp (ziek) en Liza Zuidema (met ZKC 4 meedoen). Maarten Gubler en Lennart Menger startten in de basis. Evert Krikken, Carel Funke en Manouk Kuiper begonnen vanwege nog weinig trainingsarbeid, op de bank. Op het grote veld in Opende, was het ff zoeken naar het juiste spel.

In de beginfase leek de jonge OKO-ploeg nog potten te kunnen breken (1-1). Daarna kwam ZKC 3 op stoom. In een rush van 6 goals versprong de stand naar 1-7. De wedstrijd stond onder uitstekende en plezierige leiding van scheidsrechter Henk Schuitema uit Oostwold.  Na 1-7 liepen de combinatie wat stroever aan ZKC-zijde. OKO 2 bleef meescoren tot de rust. Ruststand: 5-11.

Evert Krikken spoorde in de rust zijn team aan om de rebound beter te gaan verzorgen.

Dit sorteerde effect. ZKC 3 liep direct uit naar 6-16, maar OKO knokte zich met 3 doelpunten terug: 9-16. Daarna was het weer ZKC-tijd. Vijf goals op rij zorgden voor 9-21, met nog een kleine 10 minuten op de klok. De wedstrijd was gespeeld en diverse wissels werden ingebracht. Nieuwkomer Carel Funke produceerde zijn eerste twee treffers voor ZKC’19, zeker de fraaie doorbraak aangegeven door Rosalie van Egten was er 1 om in te lijsten. De uitslag kwam uit op 12-23. De ploeg is tevreden met deze eerste winstpunten, maar het spel en de conditie zal nog verder moeten verbeteren. Zondag 10 september speelt het vernieuwde ZKC 3 thuis tegen Olympia 2 uit Twijzel. Dit is gelijk een belangrijk duel, want zij wonnen ook hun eerste wedstrijd. Be there, zondag a.s. 11.30 uur in de ZKC Arena.