Zaterdag 27 mei.

De laatste competitiewedstrijd voor onze A1, en dat zeker niet tegen de minste tegenstander. DOS A2. De koploper. Het team waarvan men voor het begin van de competitie al wist dat zij hoog zouden eindigen. Tevens ook het team wat zei dat zij onze A1 een korfbal clinic zou geven, aldus 1 van de spelers van DOS op Facebook. Dit beloofde wat. Een spectaculaire wedstrijd.

Het was warm die dag. En ook moest de A1 nog spelen op het warmst van de dag, rond een uur of 2. Het was maar liefst 30 graden!! Met last van de hitte gingen beide teams het veld op.

De wedstrijd begon met een achterstand. Vrij snel kwam DOS voor met 2-0 doormiddel van een vrije bal en een afstandsschot. Na de vakwissel wisten Hessel en Suzan de stand snel terug te brengen tot 2-2 beide met een mooi afstandsschot. Na een doelpunt van Tom loopt DOS uit tot een stand van 3-6. Tom, Dianne en Lina wisten de ruststand neer te zetten op 7-9.

Tijdens de bespreking in de rust werd duidelijk dat DOS niet in hun spel zat. Dit in combinatie met onze A1 die fantastisch als team samen speelden zorgde ervoor dat DOS geen gemakkelijke eerste helft had gekregen. Maar deze scherpte moest wel vast gehouden worden om een goede pot neer te zetten.

Na rust werd er direct gewisseld. Suzan en Dianne waren allebei onwel geworden door de hitte en moesten de wedstrijd staken. Zij werden gewisseld door Naomi en Eva, de tweeling uit de B’s (ja die met de krullen die je nog steeds niet uit elkaar kunt houden). Dit zorgde aan het begin van de 2e helft voor wat verwarring gezien Suzan en Dianne in hetzelfde vak speelden. Er ontstond een vak van Hessel, Wouter, Naomi en Eva. De eerste paar aanvallen liepen moeizaam omdat er nog aan de meiden moest worden uitgelegd wat het precieze plan was. Gelukkig pikten ze dit heel snel op. Ook werd Manon uit de B’s ingebracht op de plek van Aniek. Dit op een stand van 8-11.

De dames van de B’s wisten toch goed mee te komen tegen toch wel de zwaarste tegenstander van het seizoen. Na enkel heen en weer gespeel kwam de stand terecht op 11-13. Vanaf dit punt begon DOS echt uit te lopen. Na nog 4 keer gescoord te hebben wisten zij hun voorsprong tot 11-17 uit te breiden. Maar met een prachtig laatste doelpunt van onze fenomenale en onbetwiste Tom Rijstenberg. Die in de laatste seconden besloot er toch nog even een balletje in te knikkeren. Eindigde de stand op 12-17

Ook namen we deze wedstrijd af van 2 spelers: Lina, de dame die ontzettend veel heeft toegevoegd aan het team door heel veel te scoren en het moraal elke wedstrijd hoog te houden.

En Wouter, Wouter, ach Wouter, de reboundende heer die eigenlijk zo veel mogelijk wou bereiken door zo min mogelijk te doen. Dit maakte ook weleens dat het leek alsof hij geen inzet meer had. Desalniettemin was deze heer een fantastische aanwinst voor de A1 en ondanks zijn weergaloze scherpte op trainingen wordt hij opgevolgd door een jongen die nu een half seizoen bij ZKC speelt en toch al heeft bewezen dat hij heel wat in zijn mars heeft Brûn Tichelaar.

Op naar het volgende seizoen.