ZKC ’19 3 laat kans op kampioenschap in de reserve 2e klasse in Hoogkerk varen

Hoogkerk – In het kader van “hoe gastvrij is …?” kunnen we wel stellen dat KV Hoogkerk één van de laatste plekken bekleedt. Nadat wij al een half uur gewacht hadden in Hoogkerk, werden eindelijk 25 minuten voor aanvang van de wedstrijd de kleedkamers geopend. En daarbij zeggende dat de kantine niet eens open ging, dus ook voor de scheidsrechter geen bakje koffie.

Doordat onze medekoploper kuorbalferiening De Wâlden 4 de dag ervoor overtuigend had weten te winnen, was het van belang in de kampioensstrijd dat wij 2 punten mee naar huis zouden nemen. Dit zou zeker een uitdaging worden, aangezien de thuiswedstrijd was geëindigd in een stand van 15 - 16, met winst voor Hoogkerk 3.

ZKC 3 begon vandaag met Edward, Mark, Siska en Janita in de aanval. De defensie bestond uit Evert, Guchard, Liza en Bianca. Karin, Remko en Lina (met haar vader) waren de bankzitters. Het begin van de 1e helft ging vrij gelijk op, maar Hoogkerk was diegene die na 20 minuten een gat wist te slaan van 3 punten. Bij de stand van 10 - 7 waren alle ZKC-heren tot scoren gekomen. Bij Hoogkerk richten ze zich in de aanval voornamelijk tot het in stelling brengen van één heer/ de heren. ZKC had moeite om tot scoren te komen, en ook verdedigend was het niet altijd even scherp en werden er best wat vrije ballen en stippen weggegeven. Met de stand van 13 tegen 9 zochten wij de kleedkamers op.

Gedurende de 2e helft werden de bankzitters, Karin, Remko en Lina, allen in het veld gebracht. Met name Guchard bracht ZKC terug in de wedstrijd met langeafstands(raket)-schoten, en zagen wij na een kwartier in de 2e helft de stand van 14-13 op het bord verschijnen. Ook verdedigend werden wij wat scherper, waardoor wij in de 2e helft in het kielzog van Hoogkerk bleven varen. Met in de laatste minuten nog 2 verre afstandschoten van Liza en Guchard waren wij éindelijk zij-aan-zij gekomen met Hoogkerk (16 - 16). Helaas werd de stand bepaald op 17 - 16 in het voordeel van KV Hoogkerk 3. Dit puntenverlies komt ons duur te staan. Met name de weddenschap welke aan het begin van de veldcompetitie gemaakt was, ‘de mannen spelen in rokjes tijdens de kampioenswedstrijd’, ging in rook op. Desondanks konden wij na de wedstrijd genieten van een lekkere traktatie van jarige Siska.

Op zondag 28 mei spelen wij om 11.00u tegen TFS 2 onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Het belooft zeer mooi weer te worden. We zien u graag als supporter en/ of met de afsluitende bbq.

Tot dan! ZKC ’19 3.