“We gaan het Sparta zo moeilijk mogelijk maken vandaag!”. Dat waren de motiverende woorden van coach Remko bij de voorbespreking. Het zou lastig zijn om te winnen van de ploeg die tweede staat in de competitie, maar niets is onmogelijk. En dat bleek in de eerste helft van de wedstrijd. De eerste helft was een spannende helft, waarin er doelpunten aan beide kanten vielen. De eerste was van Hessel, een mooi afstandschot. Het liep al snel op tot 2-3. Er werd veel vechtlust getoond en dat resulteerde in een heel goed begin van de wedstrijd. De ruststand was 7-6. Alles was nog mogelijk.

Na de rust was het echter omgeslagen. We kregen heel snel al 3 doelpunten tegen, waardoor de moed ons een beetje in de schoenen zakte. Sparta begon veel en gemakkelijk te scoren en wij deden dit met moeite. Met ongeveer nog 20 minuten op de klok werd Tom gewisseld voor Leon, omdat Tom geblesseerd was. Leon deed erg goed mee met de A1. Woorden van Remko: “Het is niet te zien dat hij in de C1 zit, hij speelt zo gemakkelijk mee met ons”. Het gat werd ondertussen steeds groter, maar we hebben ze nog onder de 20 punten gehouden. Eindstand was 19-10.

Voor mij is dit mijn allerlaatste ZKC wedstrijd, i.v.m. mijn studie in Wageningen volgend jaar. Ik vind dat dit team heel erg is gegroeid ten opzichte van vorig jaar. We hebben heel erg moeten bouwen met dit team. Het was een compleet nieuwe A1, met de toptrainers Remko Wemmenhove en Mark van den Hof. In het eerste veldseizoen zaten we in een lastige 1e klasse, waar we in het begin veel moeite mee hadden. Gaandeweg in de zaal hebben we steeds meer wedstrijden gewonnen en begon er een hecht en goed team te staan! Steeds meer spelers stonden in het veld met meer vertrouwen in zichzelf en in elkaar. Ook de andere helft van de veldcompetitie hebben we met z’n allen erg goed gedaan. Helaas is het waarschijnlijk net niet genoeg om in de 1e klasse te blijven, maar ik kijk er met een heel goed gevoel op terug.

Dit laatste jaar heb ik echt genoten. Super leuk team met top coaches, samen heel erg gegroeid!

Ik wil namens mijzelf iedereen bedanken van ZKC, ik heb echt een onvergetelijke tijd gehad!

De A1 moet aankomende zaterdag nog 1 laatste thuiswedstrijd spelen tegen DOS’46. Elske en ik zijn hier niet bij omdat wij beide op vakantie zijn. Kom ze allemaal aanmoedigen bij hun laatste competitiewedstrijd!

Heeeeeeeeeeel veel kusjes,

Nadine Kuiper