ZKC'19 verliest dure punt in eigen huis.

Het leek in eerste instantie een zonnige dag te worden in Zuidwolde, waar de wedstrijd tussen ZKC'19 tegen KZ Danaïden plaats vond. Aan het begin van de wedstrijd kwam de regen met bakken uit de lucht. De jonge Van Dijk formatie wist dat het vandaag moest gaan gebeuren, ondanks alle gekke omstandigheden die zich voor konden doen. ZKC stond namelijk tot voorheen nog op een achtste plek met nul punten. De roodzwarten waren dan ook gebrand om te laten zien wat ze waard zijn en wilden graag de 2 punten verdient in eigen zak te steken.

De eerste aanval, bestaande uit Lotte, Jolein, Maikel en Nick, opende de score door een mooi afstandsschot van Jolein. KZ Danaïden gaf hier gelijk een antwoord op door te scoren middels een afstandsschot: 1-1. De eerste verdediging, bestaande uit Marlieke, Anouk, Kristian en Dion, stond daarbij scherp te verdedigen. Na een fase waarin beide partijen afwisselend scoorden, nam de Van Dijk formatie een kleine voorsprong: 6-3. Er werden onder andere veel lopende rebounds gepakt, waardoor ZKC'19 goed in haar spel leek te komen. Toch lukt het KZ Danaïden de draad weer op te pakken en mee te scoren met ZKC. ZKC'19 ging de rust in met 7-6.

In de rust wees coach Albert Kuiperij zijn team erop dat men erin moest blijven geloven. Het verschil tussen de beide teams was groot, ook al liet het scorebord dat niet zien. Blijven variëren en mooie aanvallen creëren gaf Albert zijn team mee het veld in.

Na de rust was het ZKC'19 die de score opnieuw opende door twee afstandsschoten van Maikel en Kristian: 9-6. De roodzwarten verloren hierna echter hun scherpte en maakten onnodige fouten. Een aantal ballen vlogen onnodig over de zijlijn of belandde in de handen van de tegenstander. KZ Danaïden maakte hier gretig gebruik van en kwam terug tot een stand van 10-10. Na een spannende eindfase floot scheidsrechter A. Schopman de wedstrijd af bij een stand van 12-12.

Helaas staat ZKC'19 nu onderaan in ranglijst met 1 punt. Degradatie is dan ook vrijwel zeker. Volgende week moet de Van Dijk formatie tegen KIOS. ZKC zal deze week weer hard trainen om te kunnen schitteren tegen de korfballers uit Ruinerwold. Wij zien u allen graag zondag 21 mei om 14:30 in Ruinerwold.