ZKC’19 moet meerdere erkennen in koploper OWK.

Oostwold- Vandaag trad rode lantaarn drager ZKC’19 aan tegen kampioenskandidaat Owk. ZKC’19 hoopte dat er vandaag misschien een stunt in zou zitten en ging vol goede moed en strijdlust het veld op. In het begin kon ZKC ’19 nog goed in het spoor blijven van het scherp schietende Owk. (4-2)en (6-4.) Op een groot veld met af en toe rare windvlagen moest ZKC’19 even wennen aan de grote afstanden. Dit tekende zich in het moeite hebben met het opzetten van de aanvallen en de juiste mensen in de juiste posities brengen. Owk had hier duidelijk minder moeite mee en scoorde over verschillende schijven en wist hun voorsprong te vergroten met vier doelputen. (8-4) De van J. van Dijk formatie vocht wel voor wat het waard was maar kon het gat niet verkleinen voordat ze in de rust de kleedkamer mochten opzoeken. De meegereisde supporters en wissels zagen zelfs het gat alleen maar groter worden en Owk uitlopen tot 16-8.

Albert Kuiperij was blij met het feit dat de van te voren bedachten plannen goed werden uitgevoerd door zijn team. Doel was om over de dames aan te vallen wat resulteerde in 13 doelpunten van het dameskwartet. Aanvallend zaten er met vlagen hele goede aanvallen tussen echter mocht het verdedigend nog wel wat aangescherpt worden. Het was nu zaak om de tweede helft te proberen het gat weer wat te verkleinen.

ZKC’19 kwam goed uit de kleedkamer en de eerste aanval wist, door het goed dichthouden aan de kant van de verdediging, meteen twee doelpunten te maken. Beide rebounders aan de kant van ZKC’19 waren vandaag goed werk aan het verrichten en pakten vooral veel ballen in de aanvallende rebound. Helaas betaalde zich dit niet altijd uit in doelpunten en had ZKC’19 vaak te veel kansen nodig om tot scoren te komen. Het gat met owk werd hierdoor niet verkleind. Owk bleef doordenderen en wist het gat te vergroten naar tien doelpunten verschil (21-11).

Aan de kant van ZKC’19 mochten de meegereisde wissels inmiddels warm gaan lopen, en zo ervaring op doen in de 1e klasse. Maikel Vos die zijn eerste wedstrijd weer speelde na een langdurige blessure mocht moe gestreden het veld verlaten voor debutant Hessel Kruit. Hessel Kruit deed dit meer dan verdienstelijk en wist de meegekregen opdrachten van coach Albert Kuiperij goed uit te voeren. Kristian Krikken en Marlies Berghuis werden kort daarna ook vervangen door Tom Rijstenberg en Danique Jonkman. Beide hadden een goede wedstrijd gespeeld in het tweede en mochten daarom dit ook nog laten zien in het vlaggenschip van ZKC’19. Verdedigend liet Tom Rijstenberg meteen zien wat hij waard is met verschillende mooie onderscheppingen. Danique Jonkman scoorde meteen haar eerst genomen schot van afstand.( 26-15).  Ook de vierde en laatste wissel werd benut en Larissa Hoorn kwam het veld in voor Jolein Ubels. ZKC’19 wist in de laatste minuten de korf niet meer te vinden en moest zijn meerdere erkennen in het zuiver schietende Owk die nog tweemaal wist te scoren. De scheidsrechter floot af bij een eindstand van 28-15.

ZKC’19 moet nog 3 wedstrijden spelen en deze voor lijfsbehoud allemaal winnen. Dit lijkt een onmogelijke opgave maar zoland de competitie nog niet ten einde is kan er nog van alles gebeuren. Volgende week moet ZKC’19 thuis tegen KZ Danaiden die met vier punten de ene laatste plek bezet. ZKC’19 zal alles op alles zetten om deze wedstrijd winnend af te kunnen sluiten zodat er nog enig zicht is op lijfsbehoud. Dus kom allemaal en moedig ZKC’19 aan naar de winst.