ZKC'19 2 niet opgewassen tegen sterk OWK 2.

Vandaag was er een basisplek voor Tom Rijstenberg, doordat Lennart midden in het seizoen even aan vakantie toe was. Ook mogen we Gerben Steenbergen verwelkomen, die voorlopig de plaats inneemt van Nilton.

ZKC begon in de aanval met: Willem Jan, Tom, Linda en Larissa. De verdediging bestond uit: Maarten, Gerben, Danique en Manouk.

De wedstrijd begon gelijk op, maar al snel bleek dat OWK een maatje te groot was voor ZKC. Na een gelijke stand van 5-5  was het OWK die uitliep naar 10-5. ZKC kon geen goede aanvallen neerzetten, doordat er veel fouten in de passing waren. Ook gaven we verdedigend te weinig druk, waardoor het meer op prijzenschieten leek in plaats van op korfballen. Kortom geen beste eerste helft. Met een stand van 15-8 gingen we de rust in.

Na rust was het zaak om de wedstrijd op te pakken, betere aanvallen neer te zetten en door te blijven gaan wat de stand ook mocht zijn. Dit werd goed opgepakt door de spelers, maar het gat was al te groot om nog een stunt uit te halen. De passing verliep beter, waardoor er ook fatsoenlijk aangevallen kon worden. Helaas bleef het scoren in het vak van Willem Jan, Tom, Linda en Larissa achterwege. De verdediging hield het overigens erg goed dicht.

Ook mochten de wissels Hessel en Elske zich nog laten gelden.

Wij bedanken Tom, Hessel en Elske voor hun bijdrage van vandaag en kijken snel verder naar de wedstrijd van volgende week: ZKC 2 - KZ Danaiden 2 om 13.00 uur op Sportpark Woltingeslag.