Nu wij de zaalcompetitie achter ons hadden gelaten en wij weer het vertrouwde ZKC’19 3 zijn, stond afgelopen zondag de eerste veldwedstrijd op het programma.
Door het goede resultaat van de eerste helft van de competentie, stonden we slechts 2 punten achter op de koploper De Walden. Om mee te doen om het kampioenschap hadden we dus maar één doel: winnen van Drachten.
Om 11:00 uur ging de wedstrijd van start op het zonnige terrein van ZKC’19. De opstelling. Het aanvalsvak bestond uit: Erwin, Remko, Karin en Liza. Het andere vak uit: Edward, Guus, Karyn en Bianca. Op de bank: Evert, Janita, Mark en Siska (de laatste twee door blessures niet speelfit).
Het eerste aanvalsvak begon als een speer, waardoor we halverwege de eerste helft op voorsprong kwamen. Maar ZKC’19 kon dit niet doorzetten en Drachten deed er een stap bij, kwamen terug en ging zelfs door. Dit leidde tot een ruststand van 10-11.Door fanatieke woorden van Mark en Evert begonnen we vol goede moed aan de tweede helft. Maar Drachten begon sterk en ze scoorden direct. Maar wij kwamen terug, doordat nu beide vakken begonnen te scoren. Halverwege de tweede helft stond het scorebord op 17-17.
Het bleef spannend, maar gelukkig konden wij het verschil maken in de laatste minuten. Dit leidde tot een eindstand van 21-18.

Aanstaande zondag staat DOS’64 op het programma om 10:30 uur te Nijeveen.  Komt dat zien!