ZKC’19 weet de laatste zaalwedstrijd overtuigend te winnen: 12-32.

Vandaag speelde het vlaggenschip van ZKC’19 haar laatste zaalwedstrijd tegen rode lantaarn drager Dio uit Oosterwolde. De belangen lagen vandaag ver uit elkaar, ZKC’19 wilde winnen om het zaalseizoen met een goed gevoel af te kunnen sluiten en met vertrouwen het resterende deel van het veldseizoen in te gaan. Dio stond met 7 punten samen met Vitesse op de laatste plaats. Als Dio vandaag zou winnen en Olympia zou verliezen maakten ze nog kans om op de 6e plek te eindigen.

Nadat de kampioenen van Dio waren gehuldigt kon de wedstrijd beginnen. ZKC’19 speelde met een wijziging in de opstelling, op de plek van Marlieke Krikken (vakantie) speelde Larissa Hoorn die dit zeer verdienstelijk deed. ZKC’19 liet meteen zien wat ze kwamen doen in Oosterwolde en wisten in no time een 0-5 voorsprong op het scorebord te zetten. Middels drie afstandschoten, een stip en doorloopbal van respectievelijk Maikel Vos, Kristian Krikken en Anouk Spijker. Verdedigend gaf ZKC’19 veel druk wat resulteerde in veel onderscheppingen en foute passes aan de kant van Dio. Hierdoor kreeg ZKC’19 veel aanvalstijd met als gevolg veel doelpunten. Kristian Krikken was in deze fase scherp in de afronding van zijn afstandschoten en wist drie keer van afstand te scoren (1-11). De K.J van Dijk equipe wist dat de wedstrijd gespeeld was en ze in ieder geval met twee punten huiswaarts zouden gaan. Het was nu zaak om de gehele wedstrijd te blijven spelen met dezelfde scherpte zowel aanvallend als verdedigend. ZKC’19 wist dit voornemen goed vol te houden in de eerste helft en zo floot scheidsrechter J. de Boer bij een stand van 4-16 af voor de rust.

Trainer/coach Alber Kuiperij was tevreden over het spel wat zijn ploeg de eerste helft op de mat had gelegd. De verdedigende druk moest in de 2e helft voortgezet worden met soms iets minder risico, zodat er geen onnodige vrije ballen of stippen weggegeven zouden worden.  De aanvallen moesten vanuit de 3-1 gespeeld blijven worden en de diagonale bal mocht iets meer gespeeld worden.

ZKC’19 kwam goed uit de kleedkamer en de eerste aanval zorgde ervoor dat er weer twee doelpunten bijgeschreven kon worden (4-18). Hierna brak er een korte wat mindere periode aan voor het vlaggenschip van ZKC’19. Foute passes en miscommunicatie waren hier debet aan. Gelukkig wist ZKC’19 deze fase maar kort te houden en pakten ze snel weer de goede draad op. (7-20) Ondertussen liepen alle wissels die vandaag meegekomen waren aan de kant van ZKC’19 warm. De scheidsrechter was scheutig met strafworpen en hier maakte ZKC’19 goed gebruik van. Door afstandschoten van Kristian Krikken en Anouk Spijker en een strafworp van Maikel Vos werd de stand op 8-23 gebracht. Dit was het moment waarop Jolein Ubels en Nick ten Kate het veld mochten ruimen voor de meegereisde wissels Manouk Kuiper en Willem-Jan Wemmenhove. De ZKC’19 trein bleef doordenderen. Doelpunten van Maikel Vos, Dion Scholing en de net ingekomen wissel Manouk Kuiper brachten de stand op 11-26. De wissels aan de kant van ZKC’19 waren nog niet op en zo mochten Danique Jonkman en A-junior en debutant Tom Rijstenberg ook hun intrede doen binnen de Zuidwoldiger hoofdmacht. In de eindfase van de wedstrijd wist ZKC’19 nog zes keer de korf te vinden. Tom Rijstenberg mocht het laatste doelpunt van de wedstrijd op zijn conto schrijven. Scheidsrechter J. de Boer floot af bij een eindstand van 12-32.

ZKC’19 kan terug kijken op een goed eerste zaalseizoen in deze nieuwe samenstelling. ZKC 1 wist door verlies van Club Brothers tegen Olympia toch nog de 2e plek te bemachtigen. Niet alleen ZKC’19 1 maar ook het tweede is op de 2e plek geëindigd dit zaalseizoen. Voor de selectie is dit een mooie opsteker voor volgend zaalseizoen. Vanaf volgende week wordt er weer buiten getraind en zal de selectie hard aan de bak moeten om van het veld seizoen ook nog een succes te maken. ZKC’19 1 hoopt de scorende lijn van de afgelopen wedstrijden voort te kunnen zetten op het veld. De  1e selectie van ZKC’19 wil alle supporters bedanken voor hun support in de zaal en hopen jullie op het veld net zo vaak langs de lijn te zien staan.