Zuidwolde: ZKC’19 3 mocht afgelopen zondag aantreden tegen mede titelkandidaat Heerenveen 3, samen met Drachten v/d Wiel 4 strijden deze drie ploegen om het kampioenschap. De uitwedstrijd tegen Heerenveen was geen goede partij aan de kant van ZKC’19, deze wedstrijd werd ook verloren met 19-17, de ploeg van trainer/coach Bert de Jong had wat recht te zetten.

In de bespreking voorafgaand aan de wedstrijd, werd besproken hoe de puntspelers van Heerenveen uit te schakelen, zie hieronder het tactische plan van trainer/coach Bert de Jong.

Het eerste doelpunt werd gescoord aan de kant van Heereenveen, maar Lennart Menger had meteen een antwoord daarop en scoorde de gelijkmaker. In de eerste helft ging de stand gelijk op waarin de Buning formatie wel steeds het voortouw nam. Helaas kon de ploeg uit zuidwolde geen gat slaan van twee doelpunten. Tot een stand van 6-6 ging het goed aan de kant van zuidwolde, maar vlak voor rust nam Heerenveen de leiding over en daarmee resulteerde de ruststand 6-9 in het voordeel van Heerenveen.

In de rust wees Bert de Jong zijn team erop en dat er strak voor verdedigd moest worden, om zo de spitsen van Heerenveen aan banden te leggen. En dat de stand nog alle kanten op zou kunnen gaan, een gat van drie doelpunten is te overzien. Hard blijven werken voor elkaar en het scorende vermogen moest omhoog, want 6 doelpunten in een helft is erg weinig voor de spelers van het derde.

Meteen na rust was het Nilton Benedictus die doormiddel van een strafworp de stand naar 7-9 bracht. Maar daarna was het Heerenveen die driemaal achter elkaar scoorden en bracht de stand daarmee op 7-12. Het gat werd helaas niet kleiner en ZKC’19 3 keek de hele tweede helft tegen een achterstand aan. Trainer/coach Bert de Jong bracht nog enkele spelers binnen de lijnen, om de wedstrijd te kunnen kantelen. Larissa Hoorn en Mark Lijster maakten plaats voor Rosalie van Egten en Willem Jan Wemmenhove en in het andere vak werd het dames duo Danique Jonkman en Manouk Kuiper gewisseld voor Karin van Lubek en Dominique Traanman. Helaas met de inbreng van de wissels, werd de achterstand niet gedicht en floot scheidsrechter Drenth bij een eindstand van 16-20 af. Het kampioenschap zit er niet meer in, na dit verlies mogen Heerenveen 3 en Drachten v/d Wiel 4 uitmaken wie er kampioen gaat worden. De laatste wedstrijd van het zaalseizoen wordt a.s. zaterdag gespeeld in Groningen tegen de Parabool, de thuis wedstrijd werd met 18-12 gewonnen. ZKC’19 3 zal alles uit de kast halen om te laatste wedstrijd winnend af te sluiten en zal in de top 3 eindigen.