ZKC'19 behaalt grote overwinning op Olympia.

Zondag 5 maart trad het eerste van ZKC'19 op in de laatste thuiswedstrijd tegen Olympia, de ploeg uit Twijzel. De vorige wedstrijd tegen Olympia werd gewonnen met 17-19. De jonge Van Dijk formatie wilde tijdens de laatste thuiswedstrijd laten zien wat ze waard zijn en dat ze thuis horen in de eerste klasse.

De roodzwarten begonnen dan ook zeer scherp en gefocust aan de wedstrijd. Via drie afstandsschoten kwam ZKC gelijk op een voorsprong van 3-0. Vrijwel direct werd duidelijk dat de Van Dijk formatie de punten in eigen zak zou steken. Beide vakken wisten mooie aanvallen om te zetten in doelpuntrijke periodes, waarbij iedereen genoot van het snelle spel. Door sterke rebounds in beide vakken wist het team over alle schijven te scoren. Olympia kon niet haar beoogde spel spelen door de strakke verdediging van de jonge equipe. Daarbij wist ZKC'19 door veel door te bewegen zichzelf goed vrij te spelen en veel te scoren via vrije kansen in de korfzone. Via tussenstanden van 5-3, 10-3 en 14-5 ging ZKC uiteindelijk de rust in met een tussenstand van 20-7.

In de rust vond er een korte bespreking plaats. Coach Albert Kuiperij wees zijn ploeg erop dat deze focus en scherpte behouden moest worden. Er werden mooie aanvallen gecreëerd, wat de basis bleek voor een sterke tweede helft. Kortom: Ga zo door!

Na de rust pakte ZKC meteen de draad weer op en bouwde de voorsprong verder uit tot 29-10. Even leek de Van Dijk formatie wat te verslappen en gaf Olympia enigszins de ruimte om een paar doelpunten mee te prikken: 31-16. Men mag concluderen dat dit een van de beste wedstrijden was van dit seizoen. ZKC'19 genoot van het doelpuntrijke spel en schakelde in de laatste 10 minuten nog een tandje bij. Dit resulteerde in mooie aanvallen met spectaculaire acties. De welverdiende einduitslag was 37-18.

Volgende week staat de laatste zaalwedstrijd op het programma tegen DIO. De vorige keer werd in eigen huis gewonnen met 27:15. De Van Dijk formatie hoopt u allen daar te zien.