Nadat Noordenveld vorige week officieel het kampioenschap behaalde, was er voor ZKC’19 alleen nog maar hoop op de tweede plek. In een wedstrijd tegen het Groningse Club Brothers, dat met één punt minder op de derde plek stond, werd er uitgemaakt wie de beste uitgangspositie zou behalen om aan het eind van het seizoen de tweede plek te kunnen bemachtigen.

In de beginfase van de wedstrijd kon geen van beide ploegen een verschil behalen dat groter was dan twee doelpunten. Na het scoren van de 1-0 en de 2-0 kon de K.J. Van Dijk-formatie haar voorsprong niet uitbouwen, wat resulteerde in een wedstrijd waarin de twee teams gelijk opgingen. Toch lukte het de Groningers om in korte tijd een achterstand van 4-2 om te zetten in een 4-8 voorsprong. Ook deze voorsprong bleek niet genoeg te zijn om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen, want de Zuidwoldigers kwamen weer langszij door een strafworp van Maikel Vos en velddoelpunten van Marlieke en Kristian Krikken; 8-8. In de periode voor rust werd er om en om gescoord, wat resulteerde in een gelijke ruststand; 11-11.

In de rust vertelde trainer/coach Albert Kuiperij zijn spelers dat, alhoewel het korfballend aardig ging, er een tandje bij moest worden gedaan, wilde zijn ploeg de winst behalen in deze spannende wedstrijd.

Ook in de tweede helft ging de score gelijk op. Een verschil van twee kon moeilijk gerealiseerd worden, waardoor de spanning in de wedstrijd bleef. Wel was het Club Brothers dat telkens aan de leiding ging. Door veel doelpunten uit afstandsschoten kon ZKC’19 meekomen met de Groningers tot het scorebord 19-20 aangaf. Vanaf dat moment vielen de schoten van Club Brothers wel door de korf, en de schoten van ZKC’19 niet. Dit belangrijke verschil leidde tot een snelle uitbreiding van de voorsprong voor de ploeg uit Groningen. Na een korte periode van niet meer dan vijf minuten was de stand 19-25; de wedstrijd was gespeeld en de laatste minuten werden minder spannend dan vooraf gedacht. De Zuidwoldigers wisten nog tweemaal te scoren, wat resulteerde in een eindstand van 21-25; een enigszins vertekenende uitslag gezien het wedstrijdbeeld.

Over drie weken zal ZKC’19 aantreden tegen het Friese Olympia. Ook deze wedstrijd zal er niet veel op het spel staan, maar toch zal er alles worden gegeven om de winst te behalen.