In de reserve tweede klasse A waren de kaarten nog niet geschud voor zondag 05-02.

De Zuidwoldigers  waren nog in de race voor het kampioenschap , twee obstakels voor waren de vedettes van respectievelijk Drachten van der Wiel en kv Heerenveen. De jonge ploeg van Bert de Jong is een prooi voor de ouderen van dagen. Het gehele team keek al uit  naar de ontknoping van de competitie, de beslissing zou in één van de wedstrijden tegen de oudgedienden gaan vallen. Althans dat was wat het gehele team in hun achterhoofd had.

Het daadwerkelijke struikelblok is AVO 3 geworden. De Zuidwoldigers wisten niet te winnen in het spannende duel. De doelpunten volgenden elkaar in een rap tempo op in de eerste minuten. Het openingsdoelpunt kwam van de kant van AVO. De reactie van ZKC’19 volgde snel. Het scoreverloop verliep zoals een koe word verhandeld op de Brink in Zuidlaren. Al handje klappend kwam de score tot een evenwicht van 6-6.  Op dat moment stokte de aanval met scoren, al kruipend ging de wedstrijd richting een ruststand van 10-8.

In de vijf minuten die onze coach Bert krijgt in de pauze besteedt hij deze veelal aan het omschrijven dat wij moeten doorgaan en de wedstrijd tot een degelijk einde moeten brengen.

Op deze zondag in de Marsdijkhal was het echter anders, een achterstand van twee doelpunten die weggepoetst moeten gaan worden door middel van samenspel, strijdlust en goede combinaties. Deze combinaties liepen niet zoals het tweede team normaliter gewend zijn. Strijdlust was er wel, daadkracht daarentegen niet.  Pas op een stand van 18-14 en twee wissels verder kwam er daadkracht. Nog vijf minuten op de klok die voor de toeschouwers minstens zo spannend waren als de voorgaande vijfenvijftig bij elkaar opgeteld. Twee minuten voor het einde stond de klok op 20-17. Niemand in de hal ging ervanuit dat er zo’n ontknoping zou plaatsvinden. Twee doelpunten van de Zuidwoldigers bracht de klok op 20-19. Uiteindelijk ging AVO er vandoor met de punten.

De ploeg van Bert de Jong zal beter moeten omgaan met handjeklappen en het tempo waar dit op gaat. Wanneer ze dit de resterende wedstrijden doen dan is er nog een kans dat zij er vandoor gaan met de titel in de reserve tweede klasse A. Kansen zijn klein echter iedere zondag is er één.  Wij hopen u aanstaande zondag te mogen verwelkomen in de Wessels Boer hal, daar zullen wij het opnemen tegen de vedettes van Drachten van der Wiel.