Afgelopen zaterdagavond speelde ZKC ’19 2 tegen de nr. 3 van hun poule: Drachten/Van der Wiel 3. De thuiswedstrijd tegen Drachten werd nipt verloren met 21 - 22, waardoor de kansen dit keer zelfs op 60% winst voor Zuidwolde (!) werden ingeschat, aldus onze coach Mark.

Het aanvalsvak werd gevormd door Remko, Erwin, Karyn en Bianca. Het verdedigingsvak bestond uit Guus, Evert, Janita en Siska. Op de bank namen Mark en Karin plaats. Edward en Liza waren helaas afwezig. De eerste helft werd voornamelijk gekenmerkt door een initiatief nemend Drachten, waarbij ZKC tot 2 - 3 nog het scoreverloop leidde, maar vervolgens gedurende de hele wedstrijd tegen een achterstand moest aankijken. Tot de 8 - 7 waren de Zuidwoldigers prima in staat om aan te haken bij de Friezen, waarbij de doelpunten van ZKC voornamelijk werden gemaakt in de vorm van stafworpen en kleine kansen. Hierna werd het al gauw 11 - 7, en glipte de wedstrijd eigenlijk al uit de handen van de ZKC’ers. Het ene vak had moeite om het spel aanvallend dynamisch en klein(er) te houden door de verdedigende druk. Het andere vak had helaas te kampen met wat slordigheden en moeite met het afwisselen van de functies. Met een ruststand van 12 - 9 werden de kleedkamers opgezocht.

Met deze stand is alles nog mogelijk, zou je zeggen. Niets was minder waar, de wedstrijd bleef met de stand 13 - 11 nog spannend, waarbij Karin binnen de lijnen werd gebracht met het idee wat meer schwung te creëren. Wat er vervolgens gebeurde, was toch eigenlijk wel een beeld van ZKC dat zich niet terug in de wedstrijd vocht, wat resulteerde in een stand van 17 - 11 op het scorebord. In de tussentijd raakte Siska geblesseerd waardoor Drachten de sportieve keuze maakte dat onze bankzitter opnieuw mocht worden ingezet. Uiteindelijk werd de wedstrijd beslist op 20 - 13 met winst voor Drachten.

Na de wedstrijd kwamen de meeste spelers van ZKC 2 er zowaar achter dat er een gele kaart aan onze kant was gevallen. Iets in de trant van ‘commentaar op de wedstrijdleiding’, terwijl de hele wedstrijd hier niet naar was. Verder bleek onze enige supporter met risico voor eigen leven onze wedstrijd te hebben gekeken. Met zijn kopje koffie keek hij zo gebiologeerd naar onze wedstrijd waardoor hij een aantal treden naar beneden viel. Zo dapper als hij was, nam hij plaats op de supportersbank met een overgebleven half kopje koffie wat dan ook wel weer een prestatie was.

Na afloop kon er onder het genot van een hapje en een drankje in de kantine al weer snel gelachen worden. Evert had wel zoveel honger van de wedstrijd gekregen, dat hij Karin’s spaghetti ‘prakje’ wat zij op de heenweg in de auto deels had opgegeten, weer wilde opwarmen. Nadat de dames achter de bar ook hadden ontdekt hoe een magnetron werkte, kon Evert van zijn spaghetti genieten en de rest van de bitterballen.

Volgende week zaterdagavond spelen wij thuis om 19.15u tegen Amicitia 2 uit Vriezenveen. Amicitia staat momenteel in de middenmoot, dus wij ruiken zeker kansen. Zie jullie dan!