4 februari 2017

Na dat onze A1 vorige week nipt had verloren van de nummer 2, was iedereen gebrand om het goed te gaan maken. De wedstrijd tegen Sparta was de kans om 5 punten los te komen van de degradatie posities. Een mooie motivatie dus.

In de beginfase was al duidelijk dat het een spannende wedstrijd beloofde te worden. Er werd in korte tijd veel om en om gescoord tot een score van 3-3. Met een dynamisch en afwisselend spel wist de A1 voor te komen op een score van 3-6. De volgende minuten speelden beide teams sterk tegen elkaar. Om en om werd er gescoord. Sparta liet merken dat zij zich niet maar zo van het veld lieten spelen. De score werd terug getrokken tot een stand van maar liefst 9-9, waarna Sparta zelfs nog op voorsprong kwam op 11-9. Ruststand 11-11.

In de rust kreeg de A1 een zeer motiverende en aanmoedigende speech van de opperbevelhebber Remko. Waarna er in de 2e helft even hard tegen hard werd gespeeld. De A1 bleef na de stand van 12-12 alleen nog maar op voorsprong. Na een goede 2e helft wist de A1 de wedstrijd te beslissen met een stand van 15-20. De auto’s zaten dan wel vol, maar 2 punten konden er nog wel bij. Nu staat de A1 maar liefst 5 punten vrij van de degradatie posities. Want het doel blijft natuurlijk om volgend seizoen 1e klasse te spelen.

Voor degene die het hele verslag niet lezen:

Eindstand: 15-20