ZKC'19 3 wint met ruime cijfers van DOS'46 4.

Vandaag kwamen de mensen van ZKC'19 3 in actie tegen DOS'46 4. Een wedstrijd die vooraf nog lang niet gespeeld was. De thuiswedstrijd eindigde, na een spannende pot, in een gelijkspel. Nu was het zaak om de punten mee naar Zuidwolde te nemen. Ook voor DOS'46 was het zaak om punten te gaan pakken, dus ze zouden er alles aan gaan doen om het ons zo moeilijk mogelijk te maken.

ZKC'19 startte in de verdediging met Maarten, Mark, Dominique en Karin. Laatstgenoemden zijn benaderd om ons team te komen versterken. Alhoewel bij ZKC'19 de scherpte nog ontbrak, was het toch Lennart, die samen met Willem Jan, Manouk en Linda de eerste aanval vormden, de score mocht openen. Karin liet zien dat ze weer op de goede weg terug is en scoorde 3 keer en kreeg 2 strafworpen mee. Dit gaf de ploeg veel vertrouwen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Met ditzelfde vertrouwen zocht ZKC'19, bij een stand van 10-15, de kleedkamers op.

In de rust wees trainer/coach Bert zijn team erop dat ze de wil moesten blijven tonen om te winnen en door moesten blijven gaan. De goede kansen opzoeken en de juiste mensen uitspelen.

Echter lukte het ZKC'19 niet om na rust de stand op 6 punten verschil te brengen, waarna DOS'46 wist te scoren, 11-15. Vervolgens ging er een knopje om bij ZKC, ze konden DOS niet nog dichterbij laten komen en met 3 doelpunten op rij, waaronder een kleine kans van Willem Jan, brachten ze de stand op 11-18. Een stand waarbij je zou zeggen dat de wedstrijd gespeeld zou zijn, maar DOS'46 gaf zich niet zomaar gewonnen en kwam met een antwoord. Ze wisten 3 keer op rij te scoren, wat de stand weer op een krappe 4 punten verschil bracht, 14-18. Na de 16-20 was ZKC'19 er klaar mee en breidde haar voorsprong uit. Deze wedstrijd gingen ze niet meer uit handen geven. Na doelpunten van Lennart, Manouk en Maarten, wist ZKC'19 het zeker, de winst was binnen! Ook Elske en Tom mochten het veld nog even betreden voor Karin en Mark. Tom kon deze invalbeurt verzegelen met een zelf meegekregen strafworp, waarmee hij de stand op 17-26 bracht. Dit was ook meteen de einduitslag. Mede hierdoor doet ZKC'19 3 nog steeds mee om het kampioenschap.

Volgende week speelt ZKC'19 3 een thuiswedstrijd tegen Hoogkerk/NDT 3. De uitwedstrijd werd helaas verloren, waardoor ZKC'19 zondag revanche wil nemen. Komt dus allen zondag om 13:15 uur in de sporthal om ZKC'19 3 te helpen naar de winst!