ZKC 2 komt net tekort tegen NIC 4

Vandaag speelde ‘het beste team van ZKC ’19’ haar uitwedstrijd tegen het 4e team van NIC uit Groningen. De  thuiswedstrijd tegen deze ploeg, met een aantal ervaren spelers die enkele jaren geleden nog acteerden op  league/hoofdklasse niveau, ging  met ruime cijfers verloren. Toen waren met name de heren van hen op schot.  De stand op de ranglijst gaf echter aanleiding met vol vertrouwen aan de wedstrijd te beginnen.  NIC stond met 5 behaalde punten op  slechts  2 punten voorsprong van ZKC 2 die inmiddels 3 punten heeft gehaald. Met een winstpartij kon de rode lantaarn worden overgedaan aan SCO 3 en kon op gelijke hoogte worden gekomen met de tegenstander van vandaag. Een echt 4-punten duel derhalve!

Siska kon na een slepende achillespeesblessure gelukkig weer starten in de basis. Zij vormde met Remko, Erwin en Janita de eerste aanval. De eerste verdediging werd dit keer gevormd door Mark, Edward, Bianca en Karyn. Evert zat vanwege zijn werk in Amerika.  Guus was vandaag de hoofdcoach en pinchhitter. Bij hem op de bank begonnen Liza (niet helemaal fit) en terug van weggeweest ( al was het maar eenmalig) Maike Spijker. Maike is na het afgelopen seizoen helaas gestopt met korfballen, maar wilde ons vanwege de verschillende blessures bij de dames graag helpen met ons doel van vandaag. Punten halen uit Groningen!

Vanaf het begin ontspon zich een mooie, fanatieke en sportieve wedstrijd die onder de goede leiding stond van de uitstekend fluitende scheidsrechter van der Lei.

Het was NIC dat gedurende de eerste helft  telkens het initiatief en de voorsprong nam en ZKC dat in de achtervolging moest.  Via tussenstanden van 5-3, 8-5, 9-9, 13-9 werd de ruststand van 13-11 bereikt. Waar ZKC over bijna alle schijven wist te scoren, waren bij NIC voornamelijk de heren niet af te stoppen. De heren van NIC maakten uiteindelijk 18 van de 21 goals.

Bij de start van de tweede helft kwam Maike in het veld voor de moegestreden Siska. Beide dames mogen terugkijken op een prima gespeelde wedstrijd en hopen we de rest van het seizoen weer vaker in actie te zien.

De tweede helft leverde een zelfde wedstrijdbeeld op als de eerste, waarbij ZKC trachtte aan te klampen, maar NIC telkens weer het gaatje wist te behouden.  De wissels Guus voor Erwin en Liza voor Karyn konden hier ook geen verandering in aanbrengen.  De einduitslag werd uiteindelijk door een fraaie afstandstreffer van Bianca  bepaald op 21-18.

Op zich een prima wedstrijd vandaag van ‘het beste team van zkc’19’, maar helaas zonder het gehoopte resultaat. Volgende week zondag 29 januari om 10:45 uur staat de thuiswedstrijd tegen AKC (A) 2 op het programma.  In deze wedstrijd zal weer volle bak worden gestreden om de punten in Zuidwolde te houden.  Wees er bij en kom ons aanmoedigen!!

Mark zwaait naar de fotograaf tijdens een verdedigende actie

(foto's met dank aan Albert)